sobota 11. apríla 2015

Roth Veronica - Štyri

(Zbierka poviedok k sérii Divergencia)
Jedno rozhodnutie ho oslobodí

Vydal: Slovart, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 304
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Exkluzívna zbierka poviedok k megaúspešnej dystopickej sérii kníh od Veronicy Roth - Divergencia, Rezistencia a Experiment.
Zbierka príbehov približuje život Tobiasa Eatona, neskôr známeho ako Štyri. Zistite, čo sa premieľalo hlavou Tobiasovi pred jeho rozhodovacou ceremóniou, čo ho donútilo opustiť rady Sebazaprenia, ako si poradil s iniciačnou skúškou v Neohrozenosti, prečo si vybral postavenie, v ktorom napokon stretol Tris, ktorá navždy zmenila jeho život.

Veronica Roth nám v poviedkach Utečenec, Kandidát, Syn a Zradca predstaví Tobiasa Eatona-Štyriho, ako sme ho doteraz nepoznali. Súčasťou knihy sú aj tri exkluzívne scény z knihy Divergencia vyrozprávané z Tobiasovho pohľadu.

A ako to vidím ja?
Oj, oj, ja som vedela že nakoniec to bude úplne super. Priznám sa, že Experiment som preskočila, viac som bola zvedavá na Tobiasa, a som rada za jeho uprednostnenie, nevedela som sa od knihy odtrhnúť.

Keď si predstavím prvú poviedku Utečenec, mám chuť nabehnúť a nakopať Marcusa nielen do zadnej časti tela, ale tak, aby ho to riadne bolelo. Na druhej strane nepochopím ani Tobiasovu matku. Ako mohla zdrhnúť bez dieťaťa (lebo ona to potrebovala)? Joj, aj tá by si tiež zaslúžila prefackať, a trochu viac.

Čo sa týka Erica v poviedke Kandidát, ...ja som to tušilaa, že on bude nejaký divný. V poviedke Zradca už som ho mala plné zuby (a to som slintala pri pohľade na herca ktorý ho stvárnil). No nič, je po láske (ale ruky mal och, och).

Čo sa týka posledných poviedok v knihe, ktoré nadväzujú na Divergenciu, prišli mi také trošku neslané. Ja viem, že Tobias = Štyri bol zo Sebazaprenia, že nikdy nebol na rande, ale v Divergencii bol vykreslený tak sexy a sebaisto. A teraz si predstavím tie isté situácie nad ktorými som sa rozplývala z jeho pohľadu a ... boli nesmelé, také nijaké. Tris z neho v Divergencii padala na zadok a tu z jeho pohľadu sa zdalo, že sa mu páči, ale - na zadok som nepadla, čo už.

Inak knihu hodnotím kladne, chýbalo mi tam snáď len to ťaženie Neohrozených pod vplyvom séra na Sebazaprenie z pohľadu Tobiasa, to by mohlo byť bomba.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

2 komentáre:

  1. Už se na Čtyřku těším, mám ho doma už dlouho, ale pořád si ho "šetřím" :D

    OdpovedaťOdstrániť