streda 1. apríla 2015

Lukáškova knižnica #3

...alebo knihy, ktoré zaujali najmä mamu / teda mňa

Dnešné knihy pre deti ponúkajú neskutočné množstvo všelijakých funkcií. Niektoré sú magnetické, iné možno roztvoriť, zavrieť, poskladať, vyťahovať, zaťahovať, kresliť na ne, chytať ich, stláčať, knihy hrajú, pískajú, prehrávajú melódie, zvuky, slová, no proste raj na zemi.
Keď som teda narazila na zaujímavú knihu, bola som dosť na vážkach, či ju dať do nebezpečných Lukáškových rúk, alebo ju odložiť na "lepšie časy", to je časy, keď už dúfam bude knihám rozumieť a nebude ich hádzať o zem, stenu, dvere a sem-tam aj po mne :-)
A keďže som starostlivá a šetriaca mama, niektoré úlovky som odložila bokom, a čakám, až na ne príde čas.

Milujem detské knihy o abecede a číslach, a nevadí mi, ak sú v cudzom jazyku. Základné časti vedia naučiť, a to je hlavné. Takými je aj kniha od Neila Ricklena - Baby`s 123 a tiež jej dvojča zo série Neil Ricklen - Baby`s ABC.
Veľkým objavom boli knihy z edície Baby Touch and Feel. Ide o knihy, v ktorých sú niektoré časti látkové, kožušinové, prípadne z iných materiálov. Knihy Cuddly Animals a Puppies and Kittens tieto časti obsahujú.

Kniha Les Couleurs učí farby a obsahuje pekné obrázky plastelínových zvierat.
Taktiež sa mi dostala do ruky kniha My First Words z edície Glitter Book, kde sú niektoré časti obrázkov vyplnené ligotajúcimi sa časťami a mali by priťahovať pohľad dieťaťa, ktoré zároveň chce vysloviť slovo = názov vecí na obrázkoch.
Ďalšie dve knihy sú z rovnakej série. Happy Baby Animals obsahuje obrázky zvierat a farieb, kniha Happy Baby Words zase obrázky rôznych vecí, ktoré by malo dieťa poznať a vedieť vysloviť medzi prvými.

Priznám sa, skúšala som aj znakovanie. Najprv jednoduché slovíčka z knihy Baby Signs for Bedtime a neskôr trošku viac znakov podľa Sign with your baby. Hm, Lukáško si zapamätal akurát slovo "DAJ", a výstižne ho po mne vykrikuje už rok.
Ďalšie dve knihy ma zaujali svojimi ilustráciami. Léo le lionceau obsahuje obrázky zvierat a kniha Look, we are Horses nádherné obrázky koní.

Nevyhla som sa ani knihám s Puzzlami. Zatiaľ ich ešte neskladáme (ak nepočítam pohadzovanie po celej izbe a moje následné zbieranie), ale budeme si ich skúšať skladať na knihách Die Maus a TinkerBell.

Týmto knihám sa veľmi teším a ešte porozmýšľam či ich vôbec Lukáškovi ukážem. Vzhľadom k tomu, že momentálne má trhaciu náladu a všetko čo trochu vytŕča sa snaží odtrhnúť, kniha Baby Animal Pop! by asi nedopadla veľmi dobre.
Podobnú skúsenosť máme zatiaľ aj s magnetmi, Lukáško dokáže pobehovať po celom byte a skúšať, kde všade sa dá magnet prichytiť. Asi by som magnetky s morskými tvormi z knihy A la recerca del tresor hľadala naozaj všade.

Na svoje knihy som veľmi háklivá. Správam sa k nim, ako k princeznám a princom. A zisťujem, že si začína uzurpovať aj podobné práva na Lukáškove knihy :-D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára