nedeľa 26. apríla 2015

Gibbs Abigail - Temná hrdinka 2: Jesenná ruža

Vydal: Ikar, 2014
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 352
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Autumn Rose je výnimočné dievča s nadprirodzenými schopnosťami. Pochádza z významného sagijského rodu, ktorý vládne najsilnejšou mágiou. Po smrti starej mamy ju osud zavial do ospalého mestečka na pobreží Anglicka, kde pod povrchom zdanlivo pokojného života driemu temné tajomstvá.
Ako strážkyňa má jediné poslanie, a to chrániť ľudské bytosti pred skupinou krutých Sagijcov, zvaných Exterminovia. V škole však zažíva len pohŕdanie a výsmech. Keď sa v jej živote nečakane objaví príťažlivý mladý študent s rovnakými zvláštnymi jazvami na pokožke, ako má Autumn, jej svet sa obráti naruby. V noci však čelí strašidelným snom o dievčati z ľudského rodu, ktoré zvedie Temný princ. Autumn musí rýchlo vymyslieť spôsob, ako ju zachrániť. Inak bude neskoro...

A ako to vidím ja?
Zo začiatku ma kniha nadchla. Autumn bola hrdika-nehrdinka. Na jednej strane vie lietať a má vlastný vkus i názor, na strane druhej sa nevie brániť šikane a ponižovaniu. A keď k tomu všetkému zatajovaniu o tom kto je, alebo čo je, ešte dostane ako bonus spolužiaka v škole, ktorým nie je nik iný ako princ Fallon a obľúbenec všetkých paparacov, má Autumn pocit, že všetky zlé sudičky sa proti nej spriahli.

Človek nemusí byť jasnovidec, aby videl, že sa nám tu stretli, alebo lepšie povedané do seba narazili dva odlišné svety. Svet ľudí a svet Sagijcov, ako vládnucej triedy. A to nie je prekvapeniam koniec, tých paralelných svetov, ktoré sa križujú, je dokopy 9 a žije v nich množstvo bytostí, cez upírov, elfov, víl a podobne.

Páčil sa mi príbeh Autumn Rose a Fallon. Ich stretnutie, Autumnina nevraživosť, jeho nadbiehanie, aj keď som nechápala zo začiatku ani jedno. Postupne sa odkrýval príbeh, prečo vlastne Autumn nenávidí kráľovský dvor a že mu dáva za vinu smrť svojej starej mamy, respektíve jej nevyriešenie, keďže jej nikto nechce povedať kto to spravil a prečo. Taktiež z Fallona som mala po čase pocit, že neprišiel do školy k Autumn len-tak z ničoho nič, ale že ju potrebuje. A veľmi. A je to dôležitejšie ako kráľovstvo, ako celý svet.

Až po dočítaní knihy som zistila, že ide o 2.diel zo série. Avšak vôbec mi to nevadilo. Boli tam slabé odkazy na prvý diel, ale nejako som sa nimi nezapodievala, až keď ku koncu sa príbeh Autumn prelínal s príbehom Violet a Kaspara, tak som spozornela, že mi niečo ušlo :-) Inak je celý príbeh pekne celiství, pekne sa rozbieha a graduje. Ak by som začala príbehom Violet, možno by som bola sklamaná, ako množstvo komentárov na nemenovanej stránke jedného kníhkupectva, kde prvý diel vychvaľujú a druhý dosť zatracujú. Za seba môžem povedať, že mne sa kniha páčila, a možno nebyť sem-tam určitých vecí, ktoré som nemala odkiaľ poznať, prípadne trošku slaboduchosti Autumn na konci príbehu (tak ako si vedela vyjadriť názor na začiatku, na konci už len prikyvovala), by bolo možno moje hodnotenie vyššie.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára