pondelok 9. marca 2015

Štedrosť knižnice # 2

Autorom tohto meme je Maťa Wolf zo Sveta kníh.
Cieľom tohto meme je pochváliť sa knižnými úlovkami z knižnice.

Pravdupovediac, nečakala som, že po včerajšom prvom príspevku o návšteve knižnice tu budem mať hneď ďalší. Aby ste tomu rozumeli, všeobecne knihovníci sú hrozní čitatelia. Nie v smere čítania kníh, ale skôr v smere vrátenia kníh. Nepoznám to len podľa seba, ale aj podľa mojich kolegýň. Ak sa píšu upomienky, 50% je tam knihovníkov, to je fakt.
Takže vzhľadom k tomu, že sa poznám a koľko kníh som dovliekla v piatok domov, som to reálne videla na 2-3 mesačnú výpožičnú dobu, plus-mínus aspoň 1-2 upomienky.
Ibaže to by som nemohla povedať mojej mame o návšteve knižnice (keďže som jej doniesla 2 knihy). Normálne má oči tmavohnedej farby, ale teraz jej zahrali farbami ako v cirkuse, blažene sa usmiala a povedala: "Ako dlho sme neboli v knižnici? Tu rýchlo odboč doľava!" A ja za volantom auta, stres, panika, zatočila doľava, dupla na brzdu a ... zastala som pred knižnicou, do ktorej som chodila ako tínedžerka a v ktorej som už teda riadne dlhé roky nebola (nebudem predsa podporovať konkurenciu, keď si môžem brať knihy zo svojho vlastného zamestnania).
Aby som to skrátila, mám zaplatený zápis po XY rokoch a domov som doniesla 5 kníh. Ak budem mať upomienku, toto si mama ešte odskáče...

Kniha Zázraky sú možné od Wendy Wunderovej ma zaujala anotáciou, a aj keď vyzerá, že je pre baby do 15 rokov, pred spaním bude dobrá.
Knihu Bohovia Olympu 1: Proroctvo mám vo výhľade už dlho, Rick Riordan je super autor, ktorý spája mágiu, mystiku a starovek v jedno.
Práve preto ma zaujal aj Peter Lerangis so svojou knihou Sedem divov sveta 1: Znovuzrodenie Rodoského kolosa, ležal na kope spolu s Riordanom, tak som ho vzala.
Kniha Čísla 3: Nekonečnosť od Rachel Wardovej je pokračovanie série, ktorú už mám prečítanú, a chcela som vedieť ako to dopadlo.
No a keď som zbadala poslednú knihu, skoro som odpadla :-) Naposledy som ju videla, keď ju na FB predávali za 400€, každý o autorovi Jiřím Kulhánkovi rozpráva akoby bol Boh, tak som si musela Noční klub požičať.

4 komentáre:

  1. Opäť skvelé kúsky :) Bohovia Olympu sú úžasní, ostatné som nečítala, ale Rodský kolos a Kulhánka by som si chcela prečítať. Tiež som zvedavá, čo na ňom každý vidí, konkrétne toto mám stiahnuté v mobile, lebo sa obávam, že inak by som sa k tomu nedostala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kulhánka mám tuším tiež nejakého stiahnutého, ale keď som našla knihu, normálne som pozerala či dobre vidím :-) A tiež som zvedavá, prečo je taký žiadaný.

      Odstrániť
  2. a máš jednotku, alebo dvojku, Dadi?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak myslíš Kulhánka, tak toto je jednotka. Chceš poslať na prečítanie? :-D

      Odstrániť