nedeľa 1. marca 2015

Hayman James - Mráz

Vydal: Fragment, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 320
Jazyk: český

Anotácia:
Atraktivní a ctižádostivá právnička se chce stát partnerkou v prestižní advokátní firmě v Nové Anglii. Jedné mrazivé noci je však její mrtvé tělo nalezeno v kufru auta nahé a na kost zmrzlé.
Případ přebírá detektiv z oddělení vražd Michael McCabe a hned začíná s vyšetřováním. Kdo by mohl chtít ublížit krásné a inteligentní ženě? Ve chvíli, kdy zmizí i jediná svědkyně zločinu, začínají na povrch vyplouvat okolnosti ze života zavražděné právničky.
Podaří se detektivovi včas odhalit vraha a vyřešit případ?
Proč musela zmizet svědkyně?

A ako to vidím ja?
Priznám sa, že knihu som čítala neskutočne dlho. Najprv do toho prišli moje problémy so zubami a potom nechuť. Nechuť na detektívku, nechuť na dlhé naťahovačky, nechuť na čakanie na koniec, nechuť na to, kedy zistím kto je vrahom - áno, moja intuícia si vzala voľno a nakoniec nechuť k tej chuderke zavraždenej. Na začiatku nám ju trochu predstavia, ukážu aká je a mne teda bola nesympatická až hrôza (ani ľúto mi jej nebolo :) No dobre, neskôr som si trošku mienku napravila, ale začiatky boli ťažké.)

Taktiež som sa nevedela nejako vpratať do príbehu, zo začiatku na mňa vybehovalo nejako priveľa postáv. Neskôr sa to už začalo selektovať, zistila som kto je dôležitý, kto je epizódna postava...ja viem, na policajnej stanici je priveľa policajtov, detektívov vyšetrovateľov, patológov, psychiatrov aj u nás, ale čítať o nich zaradom - no, niektoré časti som si musela prečítať na dvakrát (toľko k mojej pozornosti zaťaženej Ibalginom).
V strede sa to celkom zamotalo, konečne sa to začalo točiť okolo niečoho dôležitého, aby to v závere vygradovalo a.. teda ja som fakt netušila kto je vrahom!
Veľké plus dávam za opis zimy, ktorá vládla pri vyšetrovaní prípadu a okolo celkového mrazu (nielen zmrznutej zavraždenej), ale aj mrazu a chladu pri vyšetrovaní, prežívala som ho jedna radosť. Myslím, že teplé ponožky tak skoro z nôh nedám a deku budem mať na kresle pripravenú ešte dlho.
Kniha Mráz je niekde udávaná ako druhý diel zo série Mike McCabe, avšak na prvý diel Řez nadväzuje len rovnakým miestom vyšetrovania a hlavným vyšetrujúcim seržantom Mike-om McCabom. V každej knihe je príbeh uzavretý, vražda vyriešená.
Druhé veľké plus dostáva kniha za výstižný názov. Niekedy naozaj stačí jedno slovo a vy tušíte o čo pôjde a tak trochu to zaujme viac ako nejaké siahodlhé názvy.
Žiaľ, detektívky asi nebudú moja káva, v budúcnosti im ešte šancu dám, ale vyhľadávať ich nebudem.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára