pondelok 9. marca 2015

Oliverová Lauren - Panika

Vydal: CooBoo, 2014
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 304
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Panika začala v Carpe, nudnom zapadákove uprostred ničoho. Pravidlá sú celkom jednoduché – hlavne nemať strach. Heather by nikdy predtým nenapadlo, že by sa do Paniky púšťala. Pretože sa nikdy nepovažovala za nebojácnu a ani nebola ten typ dievčaťa, ktoré by na seba pútalo pozornosť. Dodge sa Paniky nikdy nebál. Vpred ho poháňa tajomstvo, vďaka ktorému prechádza každým ďalším kolom s pocitom sebaistoty a je presvedčený, že vyhrá. Heather a Dodgeovi prinesie hra prekvapivé odhalenia...


A ako to vidím ja?
Ak si pod pojmom Panika predstavujete jeden veľký stres, hrôzu, bezhlavé pobehovanie hlavných aj vedľajších hrdinov hore-dolu, horor jedna báseň a zopár vrážd k tomu...rovno sa otočte od počítača, lebo budete sklamaní ako ja.
Panika je úplne niečo iné, Panika je hra.
Hra, ktorá sa hrá celé leto.
Hra, ktorá je určená len maturantom.
Hra, do ktorej sa zbierajú všetci študenti jedným dolárom za každý vyučujúci deň - bez výnimky.
Aby to však nebolo také jednoduché, táto hra má svoje pravidlá. Súťažiaci musia ukázať svoju odvahu, statočnosť a nesmú "spanikovať" za žiadnu cenu. Kto spanikári alebo zavolá o pomoc, z hry vypadáva.

Námet hodnotím kladne. Kniha mala potenciál, mala náboj, začiatok bol celkom obstojný, ale potom už to bolo všetko také nemastné-neslané.

Prvou skúškou, alebo zapojením do hry Panika je skok z brala do vody z 12 metrovej výšky. Pre mňa by to bol určite adrenalín riadny, keďže skákať do vody (o plávaní sa radšej nezmieňujem) som nikdy neskúšala. Natalie lákajú peniaze, keďže chce byť modelka. Dodge potrebuje peniaze pre svoju sestru, ktorá pri tej istej hre pred 2 rokmi havarovala a skončila na vozíčku. A Heather sa do hry zapojí na poslednú chvíľu, respektíve potom, ako načape svojho frajera bozkávať sa s inou. Veď ona mu ukáže!

Ešte aj druhú úlohu, ktorou bol prechod po drevenej doske medzi dvoma vodojemami v 15 metrovej výške, by som radila k riadnemu adrenalínu. Nie k nemožnému, veď ak si spomeniem čo všetko sme vymýšľali s partiou na dedine pod lesom keď sme mali 18....no dobre, vodojem sme tam nemali, ale naháňať pštrosy o polnoci je tiež sranda :-D

Potom už to išlo pomaly dolu vodou, Dodge je zamilovaný do Nat, Nat do iného, Hether s Bishopom sa tvária ako kamaráti, jeden pred druhým niečo skrývajú, úlohy strácajú svoju adrenalínovú časť a ja zisťujem, že sa nudím, klopem si po čele, čudujem sa snahe spisovateľky vytvoriť panickú situáciu a len silou vôle dočítavam, veď chcem vedieť ako kniha skončí.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)
Pravdupovediac, podľa mňa si kniha viac, ako 2 a pol, až 2 a trištvrte hviezdičky nezaslúži, takže dávam tieto čiastočné hviezdičky:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára