utorok 12. mája 2015

Štedrosť knižnice # 7

Autorom tohto meme je Maťa Wolf zo Sveta kníh.
Cieľom tohto meme je pochváliť sa knižnými úlovkami z knižnice.

Dnes som bola tak neplánovane v knižnici. Teda, plánovala som návštevu knižnice, ale za iným účelom, ako požičať si knihy. Nechápete? Vysvetlím :-)
Pracujem v knižnici. Už dlhé, dlhé roky. Ok, tak 18 rokov. To je čas, čo? Ak niekto počíta, aká že som to vlastne stará, tak vynásobte dvomi. Vzhľadom na môj vek, a na to, že sme s drahým mali stále dosť času, sa nám náš synátor narodil skoro pred 3 rokmi, a teda v auguste nastane čas, kedy sa budem musieť vrátiť do práce. Teda, nie žeby som nejako extra nutne musela. Môžem aj sedieť doma - bez roboty, bez podpory, bez výplaty. A uznajme, že tú výplatu na nákup nejakej knihy treba. Tak som si to dnes naklusala do knižnice, navštívila riaditeľku, dohodla sa, kedy že sa to vlastne mienim vrátiť a kedy ma po dlhej dobe uvidia v pracovnom pomere. Po ceste som zabehla pozdraviť kolegyne, a tie... skvelé kolegynki (ako sa to vlastne skloňuje?), práve vykladali vrátené knihy na jeden stôl a nové knihy na ten druhý (keby vedeli že prídem, asi by to nerobili, už ma poznajú :-D ).

Prvý diel od Kathy Reichs Virózu som čítala v češtine, keďže vyšla oveľa skôr ako u nás. Takže keď som zbadala diel druhý Korisť, vzala som ho.
O Apokalypse od Maria Giordana som čítala už dávnejšie, vtedy vychádzali nejaké úryvky a tuším sa mi marí videá, ktoré mali nalákať na túto knihu. Mňa síce nalákali, ale nie až tak, aby som v kníhkupectve nechala za túto knihu 16€.
Ďalšie dve knihy sú úplné novinky. Elusion má nádhernú obálku, napísali ju Claudia Gabelová a Cheryl Klamová. A táto kniha je od Cooboo, začínam milovať toto vydavateľstvo, vydáva nádherné knihy.
Knihy od Mirky Varáčkovej som doteraz obchádzala, pamätám si, keď na svojom profile na Fb uverejnila prvú časť tejto knihy a ja som ju zvozila, že sú tam podivuhodné veci. Hrdinka vodu mala v sklenenej fľaši - vysvetlila som jej že plastová fľaša má menšiu váhu ak je plná a sklenená sa rozbije pri prvej naháňačke jej hrdinky. Plus zvláštna mp3, ktorá fungovala stále, bez nabitia či doplnenia bateriek. A práve vtedy na Alze uviedli solárnu mp3 - hit sezóny na ktorú ma práve Mirka upozornila :-) Takže keď som zbadala Adaptáciu medzi novými knihami, odsunula som kolegyňu, a knihu som zhabala.
Inak ma kolegyne trochu naservítkovili a teraz fakt vidno, že tam chýbam. Veď ako inak by sa mohlo stať, že medzi novými knihami bola Elita, ale Selekciu zabudli kúpiť (neviem či tu existuje taký obrázok, ale ťukám si po čele) a druhé faux pas sa stalo, keď som na tej istej kope našla Príbeh dvoch storočí a Môj nie príliš sladký život, ALE... uhádli ste, prvý diel nikde. Toto sa robí chudákom čitateľom?? (to už som sa fakt buchla po čele a bolelo to!)

A celkom na záver pohľad na komodu, na ktorej skladujem knihy z knižnice. Áno, toto všetko sa chystám tento mesiac prečítať :-D

3 komentáre:

  1. Práca v knižnici znie naozaj dobre, iste to má svoje výhody aj nevýhody :D Požičala si si (nemám vykať? :D :-P ale tak vrámci internetu je povolené všeobecné tykanie, takže čo :D ) super knihy, na Adaptáciu som počula dobré ohlasy, takže si ju chcem prečítať :-) Prajem príjemné čítanie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práca v knižnici je super, len stále dodávam že pre niekoho, kto miluje knihy, deti, ľudí a nevadí mu to slabé finančné ohodnotenie, lebo výplaty sú fakt oničom :-) (a nemám problém prezradiť, po 18 rokoch praxe, 2 stredných, 2 vysokých školách a zopár kurzoch, aj knihovníckych, je to okolo 420€ v čistom). A samozrejme, som za tykanie, ja tykám každému na internete, nepozastavujem sa nad vekom ani vzdelaním :-)

      Odstrániť
  2. Práce v knihovně musí být zajímavá :) Aspoň myslím, že by mě to bavilo, je to krásné povolání :) A pěkné úlovky, jsem zvědavá na Adaptáciu :)

    OdpovedaťOdstrániť