streda 14. septembra 2016

Würll Dominika – Jedného dňa možno

Vydal: Marenčin PT, 2016
Väzba brožovaná
Počet strán: 192
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Nina je žena, ktorá svoj život nežije, ale prežíva. Jakub je naoko ideálny manžel, ale v súkromí jej ničí život, tie jeho skraty, ktorými trpí, sú strašné.

Keďže majú spolu syna, neostáva jej nič iné, iba ticho trpieť a hrať sa na ukážkovú rodinu. Všetko sa ale zmení, keď sa jej pokúsi zbaviť. Ako sa vraví, karma je zdarma. A jej sa život otočí o stoosemdesiat stupňov. Dozvie sa, čo celé roky skrývala Jakubova rodina...

A ako to vidím ja?
Nina je ako každá iná, bežná žena. Má skvelú prácu, vlastní kníhkupectvo, nádherného 5-ročného syna a manžela. Ako je opísané v anotácií, Jakub je naoko ideálny manžel. Má však aj druhú tvár. Tvár, ktorá dokáže žene vyčítať, že všetko zabezpečil len on. Tvár, ktorá sa behom sekundy dokáže zmeniť na masku znetvorenú hnevom a nenávisťou. Tvár, ktorá dokáže ženu udrieť.

Na jednej strane som Ninu nechápala. Prečo ho nepošle do čerta? Áno, mal aj svetlé chvíľku, a vždy po takomto skrate sa správal ukážkovo. Ale žiť v neistote, kedy to opäť príde a zase si to odnesie žena? Na druhej strane, milovala ho. Ak bol v pohode, bol ukážkový manžel a starostlivý otec. Keď konečne nájde Nina odvahu na rozvod s Jakubom, ten sa ju pokúsi uškrtiť. Potom, čo sa jej podarí ubrániť, Jakub havaruje a s ťažkými zraneniami leží v kóme. A tu sa to začína zamotávať :-) Nájde Nina svoje šťastie? Prežije Jakub? Aké tajomstvo skrýva jeho rodina?

Musím povedať = napísať, že po dlhej dobe som natrafila na slovenský román zo slovenského prostredia, ktorý ma zaujal na prvé prezretie, respektíve už na svoju anotáciu. Knihu som doslova zhltla za dve hodiny a skladám jej poklonu. Bola zaujímavá, skvelo napísaná a Nine som držala po celý čas palce na oboch rukách. Po jej prečítaní som ešte dlho nevedela zaspať a rozmýšľala nad všetkými tými ženami, ktoré sú týrané, či už fyzicky alebo psychicky a dumala nad tým, aké majú východiská, aké majú možnosti. Objavila som stránku https://piatazena.wordpress.com/ , na ktorej je množstvo rád, pomoci, ale aj číslo na bezplatnú linku pre týrané ženy – 0800 212 2012. Verím, že v budúcnosti bude čo najmenej týraných žien a kniha ako je táto, sa stane len fikciou, či fantasy príbehom budúcnosti.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára