pondelok 19. septembra 2016

Cassová Kiera – Selekcia 1: Selekcia

35 dievčat. 1 princ. Životná šanca

Vydal: CooBoo, 2014
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 312
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona.

Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

A ako to vidím ja?
Knihu som čítala niekedy na začiatku roka. Keďže som však „zabudla“ napísať recenziu, respektíve zapísať si svoje dojmy, musela som si po prečítaní ostatných častí dať re-reading a prečítať ju opäť. Nebolo to na škodu, pretože som si opäť pripomenula svet v ktorom America vyrastá, v ktorom žije a v ktorom sa ľudia delia na kasty. Je to zvláštny svet, v ktorom sa po vojnách a mocenských bojoch o územie rozpadli štáty, iné sa spojili a v ktorom neexistuje Amerika. Pôvodná Amerika sa volá Illeá po svojom zakladateľovi a ľudia sa delia do ôsmych skupín – kást. Tie najnižšie, osmičky často nemajú čo jesť a musia ťažko pracovať.

America je päťka. Jej kasta sa zameriava na umenie, ale tiež nemajú toho veľa a i America často okúsi pocit hladu. Keď si budúci kráľ, princ Maxon chce vybrať nastávajúcu kráľovnú a svoju budúcu nevestu, usporiadajú selekciu. Selekcia je názov pre výber, výber z 35 dievčat celej krajiny. America sa netúži prihlásiť, miluje Aspena zo šestky, ibaže on sa s ňou pre vlastnú ješitnosť rozchádza a ona prejde výberom. Úprimne, ktoré dievča by sa nechcelo dostať do paláca, nosiť nádherné šaty, poriadne sa najesť, či niečo sa naučiť?

Aj napriek súťaži a celkom ľahkému deju, kniha nie je len o dievčatách a súperení. Je o celkom milom princovi Maxonovi, je o kamarátstvach, začínajúci láskach, ale aj o nepokojoch, rebeloch a útokoch na palác. Príbeh sa celkom slušne rozbieha a vy s napätím očakávate, ako bude pokračovať a ktorých 6 dievčat ostane na konci knihy. Ktorých 6 vybraných bude tvoriť elitu. A rozmýšľate aj o Americe, Aspenovi a možno aj Maxonovi. Dá mu šancu? Budú len priatelia, či sa do seba zamilujú? Alebo si vyberie Aspena? A odpustí mu? Hm, ťažké otázky. Odpovede je potrebné hľadať v ďalších častiach celej série :-)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára