pondelok 19. septembra 2016

Cassová Kiera – Selekcia 2: Elita

35 dievčat vstúpilo do paláca. Zostane ich len šesť

Vydal: CooBoo, 2015
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 312
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Súboj o vysnívaný život sa priostruje!

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili.

Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

A ako to vidím ja?
Selekcia bola chytľavá, ale Elita je ešte chytľavejšia. Nielen tým, že sa konečne zmenšil počet súperiek, ale dostávajú oveľa viac priestoru, konečne sa okolo nich niečo deje, musia ukázať, čo v nich je. A samozrejme, bojujú o princa Maxona. Niektoré okato, iné potichúčky, a America... no tá, ešte stále nevie čo chce.

Sem-tam som mala chuť ju tresknúť po hlave, aby sa už konečne rozhodla, najmä vo chvíľach, keď jej Maxon rozprával o tom, ako jej chce dať čas, ako je ona tá pravá a žiadna iná. Bol cukríkový, bol sladký a boli spolu takí nežní. Potom jej usporiada Helloweensku oslavu a vôbec si ju nevšíma, točí sa okolo 5 súperiek. A America zisťuje, že jej na ňom záleží, že žiarli a že ho asi chce. Ibaže je naštvaná, urazená a myslí si, že Maxon je herec a klame ju, tak sa potajme stretáva aj s Aspenom, ktorý jej vyznáva lásku. A America rozmýšľa nad tým, že odíde, že bude s Aspenom. Potom jej Maxon donesie darček a zase je z neho namäkko. Neskôr sa zase urazí, a zase sa objíma s Aspenom. Potom Maxon …. Aspen....Maxon.... Bože, dievča, už si vyber, lebo mi ideš riadne na nervy!

Musím povedať, že na nervy mi išiel aj Maxon. Celkovo čítanie o tom, ako venuje pozornosť aj iným súperkám, pričom niečo iné hovorí Americe, mi pripomenulo jednu show, ktorá u nás išla veľmi dávno – Nevesta pre milionára. U nás to bol ešte slabý odvar, ale videla som americkú verziu, a teda tam sa s tým nepárali, hlavný hrdina sa bozkával a oblápal s ktorou prišlo, užíval si a mám pocit, že ľudia hlasovali za tú, ktorá mu toho viac „dala“, lebo američania zbožňujú šou naživo. A súperky sa predháňali v tom, s ktorou toho zažije viac. Preto sa nečudujem, že America z toho bola nervy a brala to ako osobnú urážku. Ja by som po zistení niečoho podobného dotyčného nakopala tam, kde to najviac bolí a viac by ma nevidel!

Maxonova prelietavosť bola asi jediná vec, ktorá mi na knihe vadila. Samozrejme, že v knihe boli aj dobré časti, útoky rebelov (už by ich mohli vyriešiť), nadväzovanie spojenectiev, chudoba v kastách (čo tak ich rozpustiť), otrasný kráľ (chudák Maxon) a ešte všeličo iné. Aj napriek všetkému, kniha ma zaujala a nevedela som sa od nej odtrhnúť.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára