nedeľa 26. júla 2015

Nöel Alyson - Hľadači duší 1: Osud

Vydal: Slovart, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 368
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Daire Santosová asi nemá všetkých päť pokope. Posmievajú sa jej havrany, prenasledujú ju zvláštne žiariaci ľudia, čas sa okolo nej bez varovania zastavuje a v snoch ju máta neuveriteľne nádherný chlapec s nebesky modrými očami. Dairina matka sa bojí o mentálne zdravie svojej dcéry, a tak ju posiela k starej mame, ktorú nikdy v živote nestretla. K žene, ktorá v jej predstavách a snoch rozozná volanie jej osudu. Daire je totiž Hľadačka duší, dokáže prechádzať svetom živých i mŕtvych. V zabudnutej dedine v Novom Mexiku sa Daire vydáva na cestu za svojím mystickým dedičstvom. Celý jej svet sa otriasa, keď stretne Dacea – chlapca zo svojich snov. A je len na Daire, aby zistila, či je Dace ten, s ktorým ju spojil osud, alebo je spojencom nepriateľa, ktorého je jej súdené zničiť.

Od autorky úspešnej série Nesmrteľní prichádza nová štvordielna séria o šamanizme, démonoch a neopakovateľnej lovestory, ktorá vás chytí za srdcia. Toto sú Hľadači duší.

A ako to vidím ja?
Ťažká otázka. Začiatok bol fajn. Nepíšem dobrý, alebo super, ale fajn. Daire má vidiny, vidí žiariacich ľudí, kŕdle vrán, dokonca v Maroku vidí stovky odťatých hláv. A ja sa celkom vytešujem, lebo začiatok je fajn. A očakávam, že sa to nejako vyvinie. Že tí žiariaci ľudia od nej budú niečo chcieť. Že tie vrany budú niečo chcieť. Do kely, aj tie odťaté hlavy by mohli niečo chcieť. Toľko k môjmu chceniu. Zostalo to len chcené.

Lebo Daire odšupnú k starej mame na zapadnutý vidiek niekde v púšti Nového Mexika. A stará mama jej pomôže. Bylinkami! (škoda že nevidieť, ako krútim hlavou.) Nič proti bylinkám, mätu milujem (jasné že v Mojite), ale predsa som len dieťa odchované na Ibalgine a antibiotikách, takže k bylinkám nejako vrelo nevzhliadam. Jedine, že by zabrali do 2 hodín od podania, vtedy mi dajte vedieť ktorá bylinka je tá najčarovnejšia. A vôbec tomu nepomáha ani preslov starej mamy:

„Je mi veľmi ľúto, ako teraz trpíš, aká si zmätená. So správnym smerovaním, správnou diétou a správnym tréningom cez to všetko prejdeš a čoskoro si uvedomíš svoj osud.“

Teraz som možno zaujatá, ale akonáhle je v knihe spomenutá diéta, psychoterapia, uvedomenie vlastného seba a ponorenia sa do vlastného vnútra, knihu zatváram. Nejako tým psychotinám neverím. A keď sa Daire ponorí do vlastného vnútra, odhalí svojho spirituálneho sprievodcu Havrana. Odtiaľ už je len krok k dvom bratom dvojičkám, z ktorých je jeden ten dobrý (Dace) a druhý ten zlý (Cade). Ja neviem, ale aj keď k jednému cíti lásku a druhého má „akože“ v zuboch, začínam tam cítiť ľúbostný trojuholník, a len dúfam, že dvojčatá si po čase nevymenia strany.

Do toho všetkého sa tam mieša Stredný svet v ktorom žijeme, Spodný svet, v ktorom žijú spirituálny sprievodcovia, a ešte nejaké iné svety – mám v tom hokej, respektíve tri zápasy naraz. Netvrdím, že kniha je zlá. Ale pre mňa celkovo nebola nakoniec ani fajn. A určite si ďalšie diely neprečítam. Spisovateľka ich napísala 4, u nás zatiaľ vyšla len táto kniha, vydanie 2.dielu sa presúva už skoro 2 roky a myslím, že tak skoro ju ani nevydajú.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

1 komentár:

  1. Úplne s tebou súhlasím! :D Tá kniha bola proste...no...jednoducho objav roka to nie je :D Jedine tá obálka je krásna a zaslúži si obdiv. Vlastne ako tak pozerám tie obálky majú oveľa väčší potenciál ako táto séria-teda u mňa, a druhú časť už iba preto by som si kúpila, pretože má tak peknú obálku a povedzme si úprimne vyzerala by nádherne na poličke :3 Ale bolo by to asi zbytočné míňanie peňazí :D

    OdpovedaťOdstrániť