streda 22. júla 2015

Gabel Claudia a Klam Cheryl - Elusion

Vydal: CooBoo, 2014
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 344
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Chcete žiť v bezproblémovom svete, kde sa splní každé vaše prianie? Chcete mať možnosť vybrať si ľubovoľné miesto na Zemi či vo Vesmíre a v okamihu sa tam ocitnúť? Chcete zabudnúť na svoj reálny život a robiť, čokoľvek chcete? V tom prípade vitajte v Elusion – v dokonalom virtuálnom svete. Regan bola vždy veľkou zástankyňou Elusion, ešte aby nie – jej otec tento nový svet naprogramoval a jej najlepší kamarát Patrick teraz riadi firmu, ktorá túto snovú virtuálnu realitu vydáva. Avšak od otcovej nečakanej smrti do Elusion nevstúpila. Navyše sa začínajú šíriť zvesti, že celý program nie je taký bezpečný, ako tvrdia oficiálni predstavitelia firmy.

A tvrdenia o jej nebezpečnosti prichádzajú aj z veľmi dôveryhodných zdrojov – napríklad od Josha, absolventa vojenskej akadémie a skvelého programátora. Regan sa pustí do vlastného vyšetrovania a postupne odhaľuje spletitú sieť lží a tajomstiev. A zistí, že bude musieť voliť medzi láskou a vernosťou… a jej rozhodnutie ovplyvní životy miliónov ľudí.

A ako to vidím ja?
Regan mi liezla na nervy. Na začiatku s otcom testovala virtuálnu realitu, svet Elusion. Prečo? Predstavte si svet zamorený odpadom. Svet, v ktorom po väčšine roka musíte nosiť ochrannú plynovú masku. Svet, kde sú rieky otrávené. Svet, v ktorom nikto nechodí do prírody, na výlety, na túry, či nezapláva si niekde v jazere. Pretože všetko je zamorené smogom, špinou, odpadom. V tomto svete však existujú šikovný programátori, konkrétne Reganin otec, ktorý navrhne virtuálny svet. Svet, v ktorom sa môžete voľne nadýchnuť čistého vzduchu. Svet, v ktorom môžete vyliezť na 8 km vysokú horu. Svet, v ktorom je príroda neporušená, panenská, žiarivá a krásna.

Ibaže Reganin otec náhle zomrie pri páde lietadla a jeho telo sa nikdy nenájde. Regan je zlomená, nešťastná, a v depresii. Nepridáva jej ani mama, ktorá to taktiež berie veľmi ťažko, ani to, že Elusion je veľmi žiadaný a každý v ňom chce byť. Ona do neho už nevstúpila 4 mesiace, pretože všetko jej tam pripomína otca. Ja viem, že stratiť otca je ťažké. Pravdu povediac, sama si tým posledné 2 týždne prechádzam. Ak dieťa príde o jedného zo svojich rodičov, je to ťažké. Ale nie je to koniec sveta! Ani koniec vášho života! A určite by si ničí otec neprial, aby sa jeho dieťa umáralo, ľutovalo a liezlo na nervy. Tak ako Regan mne (dúfam že ja neleziem na nervy nikomu :-) )

Taktiež chápem, že dieťa chce uchovať pamiatku rodiča čo v najlepšom svetle. Ale povedzme si, nikto nie je dokonalý a každý človek má svoje chyby. Preto, keď sa začína hovoriť o tom, že Elusion je návykový, že mladý ľudia z neho majú absťáky a celkovo nie je veľmi kóšer, v prvom rade by som chcela zistiť, čo je na tom pravdy. Regan najprv strká hlavu do piesku, potom sa rozčuľuje, potom sa nechá oklamať a obalamutiť a keď sa na scéne objaví akože „sexy“ chlap, tak konečne otvára oči a začína pátrať.

Prvú polovicu knihy som mala chuť ju nafackovať, v druhej už poriadne nakopať. Lebo, Regan mi liezla na nervy. Dávid mi bol zo začiatku sympatický, dokiaľ sa z neho nestal hajzel ako svet. A Josh... Nemám pocit, že by bol až taký sexy a žiadaný, ako sa ho snažila spisovateľka vykresliť a ako ho zasadila do príbehu knihy. Na jednej strane ma potešilo, že >há<, niekto nový, na strane druhej mi tam sem-tam zavadzal. Netuším, či je to samostatná kniha, keďže skončila tak všelijako, alebo je naplánované aj nejaké pokračovanie. (edit: podľa goodreads.com existuje aj pokračovanie s názvom Etherworld). Za seba však pochybujem, že ho budem čítať.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára