streda 22. júla 2015

Knihobit # 1

Milujete knihy? Ak áno, mohol by sa vám zapáčiť projekt Knihobit. Že netušíte o čo ide? Predstavte si, že by vám každý mesiac niekto poslal knihu. Knihu, ušitú priamo na mieru. Knihu, ktorú doma nemáte, ktorá vyšla posledných 60 dní pred prijatím balíčka. A okrem knihy v balíčku nájdete predmety, darčeky, ktoré s knihami môžu ale i nemusia súvisieť. Ide hlavne o to prekvapenie.

Takže keď som sa dozvedela o tomto projekte, rozhodla som sa ho vyskúšať. Prvú várku som nestihla, ale druhú som očakávala a hneď ako sa dalo, objedávala. Balíček mi prišiel v čase, keď som bola na dovolenke pri mori, tak som kuriéra nasmerovala na mamkinu adresu. Mamka dostala povolenie prebrať zásielku (to že do nej nakukla komentovať nebudem – baba jedna zvedavá :-) )

Po návrate z dovolenky som sa teda vrhla na znovu-rozbaľovanie. Prvé, čo ma zarazilo, bola dosť preliačená a odrená škatuľa. Mamka potvrdila, že prišla už v takomto stave. Chápem, že cesta z Čiech až do ďalekých Košíc obsahuje množstvo stoviek kilometrov, ale krabica vyzerala, akoby sa s ňou v aute niekto obhadzoval, prípadne ju použil ako podložku pod nejaký ťažký balíček. Žiaľ.

Vnútro vyzeralo v poriadku, jednotlivé veci boli zabalené samostatne v bublinkovej fólii, tak som začala dúfať, že všetko bude v poriadku.

Ako prvý som vybrala plagát s veľavravným nápisom „So many books, so little time.“ Áno, tento nápis ma totálne vystihuje. Plagát však bol sploštený, neprežil stlačenie škatule. Už druhý týždeň je vložený pod kobercom v obývačke a snažím sa ho nejako vyrovnať. Ale tie hnusné prehnuté čiary na ňom vidno stále :-(

Ďalším bol osobne adresovaný dopis v lesklej modrej obálke (túto farbu milujem) a s milým odkazom od samotnej spisovateľky danej knihy.

V balíčku ma čakali aj presenty, alebo darčeky. Záložka Hunger Games s urývkom nejakej strany, zľava na audioknihu, vizitka z Knižného vesmíru, ceruzka s citátom „Když nemáš oči otevřené, nepoznáš rozdíl mezi sněním a bděním.“ Čo ma totálne dostalo, že je to citát z Krvavého slibu od Richelle Mead. Uáá, Vampýrska akdémia je moja srdcovka. Ďalej pohľadnica s citátom: „Žiju pestrým životem. Jak mužu byt tak prázdna?“ Tento citát pochádza od Gayle Formanovej a z knihy Jen jeden den. Posledným darčekom je náhrdelník srdce, ktorý netuším či patrí k nejakej knihe, ale vyzerá hrozne. Otrasné spracovanie, otrasné realizácia a otrasný gýč (nevraviac o tom, že tie sovičky čo dostali iní knihobiti, boli aspoň milé, toto je bleee).

Časopis Živá história mi sadol, hlavne kvôli článku o pyramídach. Egypt je ďalšou mojou vášňou a láskou. Asi by mi sadli aj ostatné časopisy, prečítam si sem-tam aj o 2.svetovej vojne či záhadách.

A poslednou odtajnenou časťou je kniha. Ide o prvú časť novej série Falling. Podľa anotácie:

Nebyla jsem vždycky zamilovaná do Coltona Callowaye. Nejdřív jsem milovala jeho mladšího bratra Kylea.
Osmnáctiletá Nell Hawthornová se zamiluje do dlouholetého kamaráda z dětství Kylea Callowaye. Jejich mladá láska je krásná a budoucnost plná příslibů, avšak jen do osudného dne, kdy Kyle tragicky zahyne. Jeho náhlý odchod Nell navždy změní. Na Kyleově pohřbu potkává jeho staršího bratra Coltona. Oba jsou v nelehké životní situaci a zranitelní jako nikdy dříve. Po roce se jejich cesty zkříží znovu, tentokrát v New Yorku. Nell se ještě stále nesmířila s Kyleovou smrtí. Colton se Nell snaží přiblížit, ale nedaří se mu to, přesto ji však nedokáže pustit z hlavy. Cestu k sobě nenacházejí snadno, oba tíží vlastní tajemství…

to vyzerá veľmi sľubne a dúfam, že sa ku knihe dostanem čo najskôr (keď pozerám na tie kopy čo ma čakajú, vidím to veľmi zúfalo :-) )

Výhody knihobita:
- prekvapenie,
- darčeky.

Nevýhody:
- cena (celková cena 499Kč sa s poštovným navyšuje na 22€ s doručením na Slovensku),
- slabá kartónová krabica,
- darčeky sa nemusia páčiť každému.

Za seba hodnotím knihobita zatiaľ celkom sľubne. Mám pár výhrad, ale to nadšenie a očakávanie prekvapenia ma zatiaľ neopúšťa. Takže už som si objednala aj ďalšieho.
Regitrovať a objednávať balíčky od Knihobitu môžete na tejto adrese: http://www.knihobit.cz/

3 komentáre:

  1. Já pořád váhám, jestli Knihobita vyzkoušet. Zatím mě odrazuje cena, za kterou můžu mít dvě knihy vlastního výběru, s jistotou, že se mi budou líbit..Ale uvidíme, třeba Knihobitovi taky podlehnu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem, že keď si spočítam pre a proti, tak sa to hlavne finančne naozaj neoplatí. Zatiaľ ma drží to prekvapenie a očakávanie, ale tiež mám pocit, že ešte jeden knihobit a koniec. Predsa len za tú sumu si kúpim knihy 2 alebo aj 3 :-)

      Odstrániť
  2. Mne sa Knihobit neskutočne páči...ale 22€ je trochu moc :-/ keď si vezmem, že za tú sumu mám aj 10 knižiek v Knihy pre každého :( viem, viem, že tu ide aj o tie pridružené veci, možno keď začnem zarábať veľké peniaze :D tak si ho objednám :D

    OdpovedaťOdstrániť