pondelok 11. mája 2015

Torre Alessandra R. - Dievča zo 6E

Vydal: NOXI, 2014
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 288
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Môj život zamknutý v byte bol jednoduchý. Fungoval, pokým som dodržiavala pravidlá.

1. Nevychádzať z bytu. Ani ak vypukne požiar, ani poslať list, ani na žiadnu vychádzku. Dvere zostanú zatvorené a ja zostanem vnútri.
2. Nevytvoriť si citovú väzbu k zákazníkom. Ja sa vyzliekam, som pred kamerou, a predvádzam sa. Čo chcú, to im dám. Ich tajomstvá nikdy nevyzradím. A všetko, čo im poviem, je lož.
3. Nikoho nezabiť. Dodržiavala som toto pravidlo viac ako tri roky.

Vstúpte do sveta klamstiev, hrozieb, strachu, a všetkých vášní, vstúpte do sveta Dievčaťa zo 6E.

A ako to vidím ja?
Knihu by som rozdelila do dvoch častí. Prvá sa venuje prevažne Jessice, ako si hovorí a jej svetu. Je to svet, ktorý jej zarába peniaze, ale zároveň je to svet, v ktorom sa schováva. Hneď na začiatku nás vtiahne do svojej "práce", keďže si zarába ako cammerka - dievča na sex cez internet. Obdivujem spisovateľku, že opísala technické vybavenie, jednotlivé časti ako zvádza potencionálnych zákazníkov, ale aj časti, v ktorých predvádza sex pred kamerou. Len sa mi nechce veriť, že to všetko stihla "slovne nasať" počas rozhovorov s dievčatami, s ktorými sa zoznámila. Bolo to opísané priveľmi presvedčivo, aby si to autorka neskúsila na vlastnej koži :-)

Ako som spomínala, je to svet, v ktorom sa Deanna, teraz už Jessica skrýva. Jej matka vyvraždila totiž celú rodinu, unikla len Deanna, ktorá bola u starých rodičov. Na jednej strane mi vadilo, ako opisovala svoju psychózu, pripadalo mi to, akoby trochu viac stresovala, že zdedila tie zlé gény, na druhej strane - viem ja, čo sú psychózy? Ako spomína, už raz zabila (koho, zistíte ku koncu knihy, ja som to tušila asi od polovice) a veľmi sa jej to páčilo, dokonca cíti nutkanie urobiť to opäť. Preto sa zavrela v byte, na noc ju ešte navyše zvonku zamyká sused (pre istotu, aby neušla a niekoho nezabila), všetko si objednáva cez internet a taktiež pomocou neho aj zarába peniaze.

Druhá časť knihy už mala rýchlejší spád. Vo svojej profesii sa ako Jessica stretáva s rôznymi sexuálnymi pomôckami, či úchylkami. A povedzme si pravdu, podľa mňa pedofília je hnusná úchylka. Keď sa jej jedného dňa ozve Ralf, ktorý ju volá Annie a cez kameru s ňou stvára rôzne veci, modlí sa len, aby Annie skutočne neexistovala a Ralf bol len neškodný panáčik. Avšak o tri dni sa zjaví v novinách správa o zmiznutí malej Annie a Jessica/Deanna vie, že len ona ju môže nájsť a pomôcť jej. Pomôcť je tak, že odíde z vlastného bytu, vyjde do sveta svojich psychóz a nutkaní a pokúsi sa neublížiť nikomu (len tomu, kto si to naozaj zaslúži, ale to už prezrádzam :-) )

Knihou sa mihne závan tajomna, stredný závan romantiky, trochu viac krvi a priveľa sexu. Kniha je necudná, erotická, ale aj psychologická, či neskúsená. Nesie sa ňou vnútorný nepokoj, ale aj nádej a hľadanie harmónie a šťastia.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára