piatok 6. februára 2015

Duncan Lois - Temnou chodbou

Vydal: Baronet, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 192
Jazyk: český

Anotácia:
Šestnáctiletá Kit Gordyová nastupuje se smíšenými pocity do prestižní internátní školy na americkém venkově. Při prvním pohledu na Blackwoodské sídlo ji proti její vůli zaplaví pocit úzkosti, nicméně je rozhodnutá se s tajemnou atmosférou budovy smířit, přestože se v nedaleké vesnici šušká, že v sídle straší.
Ke Kitinu úžasu jsou ke studiu přijaty už jen další tři dívky, v nichž se záhy probudí mimořádné umělecké nadání, k jakému předtím neměly sklony, a Kit pronásleduje noc co noc líbezná, ale vtíravá hudba, jíž se nedokáže zbavit ani ve dne. Když se připojí podivné, znepokojující sny, začnou se ztrácet dopisy, které studentky posílají svým blízkým a kamarádkám, a personál sídla podá hromadnou výpověď, dívky si uvědomí, že něco není v pořádku.
Poté, co dají hlavy dohromady a poskládají jednotlivé útržky informací, zjistí, že se staly obětmi nebezpečného experimentu, při němž je v sázce nejen jejich zdravý rozum.

A ako to vidím ja?
Nastúpiť do novej školy nie je ľahká záležitosť. Nepoznáte prostredie, dúfate že učivo nebude nejako veľmi náročné, že si nájdete nových kamarátov, spriaznené duše, či nebodaj novú lásku. Ak počítam aj Základnú školu, tak som takto začínala 6-krát (ja viem, som vysoko študovaný človek :-D ). Čím je človek starší, tým ľahšie to berie, čím je však človek mladší, prežíva to ťažšie. Hlavná hrdinka Kit začína študovať na novej škole, a ešte k tomu internátnej, alebo ako vravím ja takýmto typom amerických škôl - odlož ma na celý rok a zabudni že máš dieťa. Možno keď môj malý zbojník vyrastie, tiež si poviem, žeby som sa ho rada na rok zbavila, momentálne si však neviem predstaviť, žeby som ho niekde odložila a išla sa zabávať - cestovať - užívať si - nemyslieť na svoje dieťa. Takže tak trochu nechápem Kitinu matku, ktorá odchádza na svadobnú cestu trvajúcu 4 mesiace (!), nečuduje sa, že jej dcéra nepíše, nevolá, neskypuje a za vyše 2 mesiacov sa sama zmôže na 1, slovom jeden (!) telefonát typu: "ja viem, že máš veľa učenia, ale však uvidíme sa na Vianoce." Ako čo? Starostlivosť o dieťa kde ostala?

Preto sa niet čo čudovať, že v danej "škole" sa dejú nekalé, čudné veci, s veľkou príchuťou tajomna a nevysvetliteľných javov (aspoň dočasne). Nebudem prezrádzať hlavný dej, prišli by ste oveľa, ale pre mňa bol vcelku zaujímavý, neskutočný a celkový experiment mal zaujímavý potenciál - samozrejme, ja by som sa ho zúčastniť nechcela. Predsa len, predchádzajúce účastníčky nedopadli práve najlepšie.

Čo sa týka správania Kit, sem-tam som mala z nej zmiešaný pocit, ako sa bála niečo urobiť, ako nebojovala za seba a za svoje spolužiačky, aj keď na konci mi to trochu vynahradila. Kniha mala celkový dobrý potenciál, i keď bola písaná štýlom pre mladších čitateľov ako som ja.

Zaujímavosti:
Filmové práva zakúpila spoločnosť Stephenie Meyerovej.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára