pondelok 7. decembra 2015

Riordan Rick - Bohovia Olympu 3: Znamenie Atény

Vydal: Fragment, 2014
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 536
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Chystá sa veľké stretnutie gréckych a rímskych polobohov.

Posádka z Tábora polokrvných vyráža po mori na vojnovom korábe Argo do Tábora Jupiter. Ich plány však naruší proroctvo sedmy, ktoré sa začína napĺňať. Skupina hrdinov sa preto musí vydať do rodiska antických bohov, krajiny Mare Nostrum. Podarí sa im nájsť tajomné znamenie bohyne Atény, ktoré im v boji proti zlu pomôže? Gaia, sila mocnejšia než všetci bohovia sa ďalej prebúdza a ohrozuje budúcnosť civilizácie.

Čas sa kráti a posádka Arga sa musí vydať do boja za záchranu ľudstva...

A ako to vidím ja?
Rick Riordan nesklamal. Jeho knihy sú síce hrubé až strach, ale spisovateľ to vyvažuje akciou, dobrodružstvom, akciou...dobrodružstvá a nové výzvy som spomínala? Dokonca by som povedala, že po druhom diely, ktorý bol síce nadupanejší než prvý, ale pri ktorom som sa kde-tu nudila, mi táto tretia časť na nudu ani nedala čas. Stále sa niečo dialo, niekoho trebalo zachraňovať, pred niečím trebalo utekať a naši hrdinovia museli tápať a hľadať, čo to vlastne majú nájsť a kde.

Ale poďme pekne po poriadku. Kniha začína príchodom gréckych hrdinov na čele s Jasonom, ktorý je Riman. A v rímskom tábore čakajú Rimania, spolu s gréckym polobohom Percym. Zamotané? Ten, kto čítal prvé dva diely, vie, že ich vymenili a schovali im spomienky, pretože rímsky a grécky polobohovia sa musia spojiť, inak Gaiu neporazia. Že toto prvé stretnutie nedopadne veľmi dobre, tuší asi každý, komu sa dostane kniha do rúk a nie je to ani veľké tajomstvo, takže ho môžem prezradiť. V každom prípade bojová loď Argo uteká kadeľahšie so starými aj novými hrdinami na palube. A za nimi uteká rímske vojsko z tábora, ktoré sa chce pomstiť a chytiť ich.

Polobohovia na palube musia spojiť svoje sily a zamiera do Stredozemného mora, alebo Mare Nostrum a dostávajú sa na európske pobrežie. Tu by som mala jednu výtku k autorovi. Napísal, že Gibraltár je jedna veľká biela hladká skala, trčiaca kolmo z mora (alebo tak nejako, presne už to citovať neviem, keďže knihu som stihla vrátiť a domov som si doniesla pokračovanie). Hm, ja som na Gibraltáre bola, dokonca som sa hodinu prechádzala vo vnútri hory (keďže počas 2.sv.vojny sa tam skrývalo obyvateľstvo snáď celého juhu Španielska, dokonca vo vnútri hory jazdili nákladniaky a bola tam nemocnice pre niekoľko tisíc pacientov). A ani náhodou tá „hora“ nie je ani hladká, ani kolmo nepadá do mora. No, ale každý spisovateľ si musí trochu prikrášliť knihu, takže to chápem, aj keď ma to ako návštevníka Gibraltáru trošku sklamalo.

Nebudem prezrádzať čo sa dialo ďalej, myslím, že každý správny čitateľ si to prečíta sám. Za seba hodnotím túto časť veľmi kladne a som rada, že po prvom nudnom, druhom nadupanejšom, nabral 3.diel druhý dych. A už sa celkovo neviem dočkať dielu štvrtého, pretože ak to takto pôjde ďalej, budem musieť prehodnotiť svoje hodnotenie a možno zaviesť aj číslo 6 :-D

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára