nedeľa 27. decembra 2015

Cronin Ali - Nikdy nehovor navždy

Edícia: Láska, túžba, sex

Vydal: Vydavateľstvo Fragment, 2013
Väzba brožovaná
Počet strán: 240
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Sedemnásťročná Sára bola posledná z partie, ktorá nemala NAOZAJSTNÉ skúsenosti s chalanmi. To sa ale zmenilo a teraz prežíva svoju prvú veľkú lásku.

Na dovolenke v Španielsku stretla perfektného chalana – Joea a všetko je super… aspoň zo začiatku. Z ničoho nič však Joe zmizne, nezdvíha telefón, neodpovedá na správy. Čo ak Sáru len využil? Podarí sa jej odhaliť pravdu?

A ako to vidím ja?
Ako som sa dozvedela niekde na internete, kniha Nikdy nehovor navždy je prvou knihou danej edície, ktorá vychádza pod názvom Láska, túžba, sex. Začína celkom ako romantická kniha pre násťročné slečny. Sedemnásťročná Sára na dovolenke v Španielsku, ktorú absolvuje s rodičmi a mladším bratom, stretne chlapca. Milého, pekného, do ktorého sa zakuká ako kukučka a ktorý sa asi zakukal do nej. A s ktorým prežije svoj úplne prvý sex. Proste romantika ako vyšitá, letná láska ako hrom, ale vyzerá to na dlhšie trvanie, keďže jej Joe sľubuje, že po návrate domov ju určite vyhľadá a ozve sa.

Myslím, že každý tuší a väčšina ľudí na vlastnej koži aj vie, ako končia letné lásky. Skončia hneď, ako skončí leto. Joe sa neozýva, Sára sa mení zo zábavného dievčaťa na utrápenú chuderu, ktorá stále čaká a stále ho ospravedlňuje. Kamarátky jej vyčítajú, že nedokáže rozprávať o ničom inom a nechce počúvať ich problémy. Ako pardón dievčatá, ale v mladom veku chce každá rozprávať o svojich problémoch a počúvať kamarátkine kraviny sa dá určitú dobu. Tak, ako vy nechcete počúvať Sáru, sa ona môže na vaše problémy zvysoka...viete čo.

V každom prípade Sára nevidí to, čo vidia všetci okolo. Joe sa síce ozve, ale za účelom sexu. Potom sa neozve. Potom sa ozve. A zase sexujú. A potom sa zase neozve. Tu by som upravila vekové ohraničenie knihy, pretože sex sa tu rozoberá dosť často a dosť detailne. Takže 16+.

Inak mi hlavná hrdinka liezla riadne na nervy. Na svoj vek ju autorka vykreslila veľmi nedospelo, naivne a ako takú hlúpu husičku, prvýkrát zbláznenú do nejakého chlapca. Ale prosím vás! V dnešnej dobe, keď už pomaly 14-ročné majú viac skúseností ako naše babičky v 30-tke? Kniha možno tie 16-ročné dievčatá zaujme, pre mňa bola stratou času.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára