pondelok 16. mája 2016

Svet knihy Praha 2016 - 1.časť

Alebo:
Chcem tam ísť zase! (pustí ma manžel samú?)
Ty chceš ísť sama? A čo ja a malý? (otázka manžela)

Takto nejako začala naša konverzácia na tému Svet knihy a návšteva Prahy. Najprv som rozmýšľala, že pôjdem sama. Na otočku. Nočným vlakom tam (nočným preto, lebo Košice sú od Prahy vzdialené vyše 600km, čo je 8 hodín vlakom), a nočným zase späť.
Druhotná myšlienka bola vziať so sebou mamu. Je tiež veľký knihomoľ (mám to proste v génoch). Len keď sa tak potichúčky ozvala, že v Prahe ešte nikdy nebola a na to sa ozval manžel (trochu hlasnejšie), že by rád išiel aj on a malého musíme vziať samozrejme zo sebou, začali sme hľadať ubytovanie, nakúpili lístky na vlak cez internet a ja som sa začala tešiť.

Ale pekne po poriadku. Ranné vstávanie a stretnutie na stanici s mamou dopadlo na výbornú a my sme v štvrtok 12.5.2016 započali našu cestu. 8 hodín vo vlaku nie je žiaden špás a najviac záťaže si odniesol Lukáško, ktorý pobehoval hore-dolu, plietol sa stewardom v Regiojete pod nohy (žiaľ čoskoro 4-ročné dieťa ťažko niekde uviažete a 8 hodín sedieť určite nebude). Docestovali sme v poriadku, trošku síce "vysaunovaný" (v našom vozni sa v polke cesty pokazila klíma, ešte že neboli 40-tky teploty, inak by ma to zabilo celkom). Ubytovanie sme našli v perfektnej lokalite. Doslova 50 metrov od hlavného Václavského námestia sa nám podarilo booknúť apartmán (v podstate 2-izbový byt) za zlacnenú cenu. Ak hľadáte ubytovanie v Prahe, odporúčam Apartmány Opletalka, my sme boli spokojný.

Vybrali sme sa teda na malú prechádzku po okolí a keďže mama chcela ako prvé vidieť orloj, prešli sme sa po "hlavnej" až k orloju a okolo Prašnej brány sme sa vybrali späť k apartmánu.
Celý čas hlásili, že v Prahe bude pršať a pravdu povediac to na to ani nevyzeralo, avšak ten sviňa dážď nás predsa len chytil a na spiatočnej ceste sme aj dosť zmokli.

Inak, správny knihomoľ sa zastaví pri každom slove, či názve, ktorý spomína knihu. Drahý bol z toho trošku na nervy, ale aspoň si nás pre tú srandu odfotil.
Palác kníh ma však trochu sklamal. Ceny má podľa mňa dosť vysoké (na porovnanie s našimi slovenskými cenami je na podobnej, maximálne o 2 eurá lacnejšej úrovni), a knihy, ktoré má vpredu zlacnené, zase až také lacné neboli. Čo už.

V piatok 13.5.2016 sme sa rozhodli spoznávať Prahu, respektíve ju poukazovať mojej mamke. Vybrali sme sa pešo od Václaváku, cez Karlov most až na Pražský hrad. Dosť ma na hrade naštvali a sklamali. Polovicu vecí z prehliadkových trás mali zavretú (návšteva korunovaných hláv na čele s Albertom Monackým), avšak ceny zostali rovnaké. Nič v zlom, ale to sa mi zdá dosť nefér voči všetkým turistom, ktorí tam v ten deň boli.
Keďže už bolo dosť hodín, zastavili sme sa na obed a chceli sme ísť uložiť malého spať, avšak ja (to by so nebola ja a moje rontgenové oči) som zbadala maličký obchodík s tým najkrajším názvom na svete: "Levné knihy". A samozrejme, zase by som to nebola ja, kto si po 10 minútovej návšteve odnesie na byt 7 kníh, hm, hm.
Priznávam, už dopredu som si spravila malý prieskum na internete a spísala si zoznam kníh, na ktoré sa chcem v Levných knihách pozrieť. Sériu Les rukou a zubů som v e-shope nenašla celú, takže som dúfala, že na predajni sa bude nachádzať i prvý - chýbajúci diel. A mala som šťastie, bola tam celá séria:
Ryan Carrie - Les rukou a zubů 1 - Les rukou a zubů
Ryan Carrie - Les rukou a zubů 2 - Vlny zmítané smrtí
Ryan Carrie - Les rukou a zubů 3 - Tma a prázdnota
Knihu Coddington Andrea - Jozef Bednárik objavila mamka a rozhodli sme sa ju prečítať obe, tak som ju vzala.
A posledné tri knihy bol taký spontánny a rýchly nápad, veď čo ak to bude celkom dobré? A ak nie, stále sa ich môžem zbaviť. Ale podľa anotácií vyzerajú všetky tri zaujímavo:
Cox Greg - Temný rytíř povstal
Briggs Andy - Tarzan 1 - Dědictví Greystokeových
Shane Trevor - Děti paranoie 1 - Děti paranoie

Poobede (rozumej po tom, čo sa malý zobudil po obedňajšo-poobedňajšo-dosť neskorom spánku), sme síce mali na pláne návštevu Levných kníh, ale chystala som sa do jednej jedinej špecifickej predajne na Anděli v Prahe 5, keďže po mojich predchádzajúcich skúsenostiach viem, že tam vždy zoženiem všetko čo chcem, a ešte aj niečo navyše. Samozrejme som sa nemýlila a odišla som opäť s kôpkou kníh, teraz ich bolo o jednu viac, pekných 8 kúskov:

Ako prvú som zbadala knihu Abedi Isabel – Šepot, ktorej som sa veľmi potešila, keďže som ju mala na svojom zozname kníh, ktoré som si chcela v Prahe kúpiť.
Nasledujúce knihy som ani neočakávala, ale chýbajú mi do série. Podľa posledného sčítania mi chýba už len 3 a 5 diel zo 14-tich:
Harrisova Charlaine - Pravá krev 6 - Bezpochyby mrtví
Harrisova Charlaine - Pravá krev 9 - Mrtví odcházejí
Harrisova Charlaine - Pravá krev 10 - Mrtví v rodině
Pri knihe Schreiber Ellen - Upíří polibky 3 - Město upírů som rozmýšľala, či ju vôbec vziať, keďže je to 3.diel a prvý je beznádejne vypredaný, ale možno raz budem mať šťastie a dokúpim prvé dva diely.
A posledné tri knihy bola opäť spontánna kúpa na detskom oddelení a priaznivá cena 29.-Kč za kus :-) Grisham John - Theodore Boone 1 - Právník školou povinný
Grisham John - Theodore Boone 2 – Únos
Grisham John - Theodore Boone 3 – Obviněný

Ach jaj, v tom obchode som stále ako v nebi. Drahý sa bavil tým, že fotil malého, tak aspoň v pozadí môžte vidieť, ako to tam vyzerá.

Po celom dni sme boli riadne uchodení, takže sme sa vybrali pekne na byt, vyspať sa a nabrať sily na sobotu, ktorú som chcela stráviť na Svete knihy. Ale o tom v 2.časti :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára