utorok 17. mája 2016

Harrisová Rachel - Moje sladké šestnáste storočie 2: Príbeh dvoch storočí

Vydal: CooBoo, 2014
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 326
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Ďalšie kúzlo v stane záhadnej cigánky spôsobí, že sa Alessandra ocitne v rušných uliciach Beverly Hills o päť storočí neskôr. Prekvapená mätúcimi situáciami, hrozivou dopravou a trúfalo oblečenými tínedžermi začína objavovať svoje nové ja.

Akoby toho nebolo dosť, do cesty sa jej pripletie tvrdohlavý, zato však príťažlivý Austin, ktorý odrazu mení všetko, v čo Less doposiaľ verila a odkrýva jej svet plný možností...

A ako to vidím ja?
Druhá časť ma oproti prvej časti bavila oveľa viac. Na začiatku knihy zažíva Alessandra, ktorá sa tajne schádza s Matteom, ponuku na sobáš, avšak ten ju poriadne sklame, keď sa deň pred tým ožení s inou. Alessandra sa o tom dozvie na rušnej ulici, kde ich stretáva a tak ponížená a oklamaná nahlas vysloví prianie. Chce zmenu. Chce ísť preč. Chce len jedno:

„Ako len veľmi túžim po vlastnom cigánskom dobrodružstve.“

Samozrejme, že sa objaví cigánka Reyna, prenesie Alessandru do ďalekej budúcnosti a vysadí ju nielen v meste a čase, ale dá sa povedať, že aj skoro pred dverami samotnej Cat, hrdinky prvej časti série. Aj keď u Cat prešli od jej cesty do minulosti len 2 mesiace a ešte stále sa spamätáva z rozlúčky s Lorenzom, u Alessandry v renesančnej Florencii zatiaľ prebehli dva roky a tak je Less teraz rovnako stará ako Cat a môže s ňou navštevovať strednú školu.

Pretože podľa Cat je dobrodružstvo plné príležitostí, možností, voľby a potenciálu možné zažiť len v škole. Ja viem, v druhej časti nejde ani tak o cestovanie v čase, či spoznávanie minulosti, keďže sa celá kniha odohráva v našej prítomnosti, ale mne sa páčila. Aj s tým sladkým príbehom dobrého dievčaťa a zlého chlapca, ktorý ju provokuje a skúša. Less objavuje divadlo, vyhrá konkurz na rolu Júlie, skúša, vžíva sa do svojho sna, spoznáva všetko okolo seba. A nechýba tu ani láska, spoznávanie a celkovo také ľahké dievčenské čítanie.

I keď bola kniha zaláskovaná až-až, Less sa pomaly mení a uvedomuje si, čo všetko jej môže 21.storočie ponúknuť. Ona sa však musí vrátiť, aby nezmenila tok dejín a neovplyvnila tým aj Catinu budúcnosť. Alebo nie? Pre mňa bola kniha príjemným rozptýlením, veľmi dobre sa čítala a oveľa viac ma zaujala. Až tak, že si MUSÍM prečítať aj diel tretí :-)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára