štvrtok 12. marca 2015

Lerangis Peter - Sedem divov sveta 1: Znovuzrodenie Rodoského kolosa

Vydal: Egmont SK, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 360
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Nikto sa Jacka nepýtal, či chce byť hrdina. Jednoducho sa ním musí stať.
Jack McKinley je obyčajný chlapec s neobyčajným problémom. O pol roka môže zomrieť. Keď raz omdlie na ulici pred školou, preberie sa v čudnej nemocnici na čudnom mieste. Sú tu ozbrojení strážcovia a fantastické netvory, ale zato žiadni rodičia, žiadne mobilné telefóny ani príležitosť utiecť. Toto čudné miesto riadi svojrázny profesor Bhegad, ktorý Jackovi prezradí, že ho zabíja genetická porucha zdedená po predkoch z dávno zmiznutej civilizácie. Ničí Jacka tým, že mu dodáva zvláštne schopnosti, ktoré iní ľudia nemajú. Tieto schopnosti však Jack bude potrebovať, pretože musí zachrániť svet.
Dávna civilizácia zmizla po ukradnutí siedmich magických schránok. Tie sú ukryté na rôznych miestach sveta. Jack a jeho priatelia musia schránky nájsť skôr, než sa dostanú do nesprávnych rúk. Ak schránky nenájdu, nielenže sa nikdy nevylieči, ale navráti sa zmiznutý svet, oceány sa presunú a život, ako ho poznáme, v podstate zanikne.

A ako to vidím ja?
Jack je chlapec so skvele vyvinutou inteligenciou, ktorý si rád skladá rôzne pomôcky a vynálezy, ale na druhej strane žije dosť osamelo (otec pracuje na druhom konci sveta) a o neho sa stará opatrovateľka (už niekoľká v poradí). Keď sa preberie v Karai inštitúte, zdá sa mu to čudné, ale nie dosť. Zo začiatku aj chce ujsť, aj mi pripadá, akoby sa mu nechcelo. Niečo sa mu zdá čudné, niečo nie...hmmm. Ja keby som bola na jeho mieste, tak odtiaľ zdrhám kade-ľahšie, prípadne im narobím také starosti, že sa z toho....pototo.

Okrem Jacka sa v Karai inštitúte nachádzajú ďalšie 3 deti - Cass, Aly a Marco. Všetci štyria vraj trpia zvláštnou genetickou poruchou, respektíve ovplývajú jedným génom navyše - G7W. Ten spôsobuje, že si pamätajú niečo zo staroveku, konkrétne z Atlantídy, časom nadobudnú špeciálne schopnosti, ale dovtedy sa im musia pravidelne hrabať v mozgu operáciami, aby to, "ak sa to stane", náhodou prežili. Preto sa nemôžu kontaktovať s rodičmi, nemôžu im zavolať, nemôžu im nič povedať.

Ľudkovia, neviem ako vy, ale mne ak unesú dieťa za zvláštnych okolností, prevrátim aj pol sveta, aby som ho našla. A ak by to "dieťa" bol 13-rošný mladý človek, verím tomu, že by sa mi pokúšal dovolať domov hoci aj z Marsu! Tu už som krútila hlavou hore-dolu a vravela si, že ak tomuto dám 2 hviezdičky, tak to bude priveľa. Nepáčilo sa mi jednanie akože hlavných hrdinov, na jednej strane vypočítavosť a na druhej strane akože starosť hlavného profesora Bhegada, na jednej strane akože silného ochrancu a na druhej strane totálneho ťuťmáka Torquina...toto mohol zachrániť len zázrak.
V strede sa to začalo pomaly rozbiehavať, asi spisovateľ predpokladal, že hrdinov už poznáme, máme o nich nejaký úsudok, poďme teda do akcie. Myslím že spojitosť 7 starovekých divov sveta a stratenej Atlantídy predpovedali a naznačovali už viacerí spisovatelia (aspoň som o tom čítala už dosť kníh), takže ma ani neprekvapilo, keď sa pri pátraní po srdci Atlantídy našla táto spojitosť aj v tejto knihe. Môžem prezradiť, že každá zo 7 schránok sa nachádza na mieste každého zo siedmych divov sveta. To už som dvíhala štatistiku k 3 hviezdičkám, naznačovalo to celkom dobrú záhadu a akciu.

Nechcem spoilerovať, ale záver ma dostal. Rýchle akcie, presun na Rodos, hľadanie tajomnej schránky, konečne sa dialo niečo poriadné, niečo veľké, stretli sa opačnou skupinou a lá nepriatelia, malo to náboj, malo to štýl, malo to...ako mi toto mohol spisovateľ urobiť?? Presne v tom najlepšom mi to uťal a ja, ak chcem vedieť, čo bolo ďalej, či sa im podarí získať stratené schránky, si musím prečítať ďalšie knihy a navštíviť spolu s nimi ďalší zo 7 divov sveta.

Zaujímavosť:
Apropo, poznám všetkých 7 starovekých divov sveta, stačí si prečítať knihu od Vojtecha Zamarovského - Sedem divov sveta a ste v obraze aj vy. Pre tých, ktorý si radšej pozerajú obrázky, odporúčam túto stránku - 7 divov sveta.

Mimochodom, vedeli ste, že mnohí umelci maľovali sochu rozkročenú cez vchod do prístavu? To by však musela mať chodidla 120 metrov od seba a váha trupu by ju v panvovej časti úplne rozlomila :-)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)
Knihu hodnotím kladne, nie je to ani 3, teda priemer, ale nezaradila by som ju ani k 4, je to tak medzi:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára