sobota 28. marca 2015

Hajduková Michaela Ella - Tajomstvo tvojho rodu

Vydal: Artis Omnis, 2013
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 188
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Adriana Langová pracuje ako redaktorka časopisu Živé dejiny. Miluje záhady a kvôli skvelým článkom neváha prenocovať na tajomných miestach. Téma, ktorú si tentoraz vyberie, prevráti jej život hore nohami. Privedie ju na miesto, kde prestane rozumieť samej sebe, kde ju klamú všetky zmysly a kde netuší, čo je sen a čo skutočnosť. Ako to, že pozná reč, ktorá jej má byť cudzia? Kto je ten nevšedný muž, čo žije na tajuplnom hrade v horách? A prečo ju tak neodolateľne priťahuje? Akoby to nestačilo, Adriana sa zamotá do príbehu starého rodu a vôbec netuší, že je ohrozený jej život. A nielen ten jej...

Autorka úspešnej knihy Všetky moje tváre nás aj vo svojom ďalšom románe vtiahne do príbehu plného napätia, tajomstiev a lásky.

A ako to vidím ja?
V knihe sledujeme osud redaktorky Adriany, ktorá píše pre časopis Živé dejiny. Zaoberá sa históriou, láskou k hradmi a tajomstvám. Jej zvedavosť vyburcuje zvláštna kniha s názvom Lacramioara, z ktorej je každý nadšený, doslova sa pýši nálepkou bestseller, ale taktiež oplýva tajomstvom. Jej autorom či autorkou, je niekto, kto sa podpisuje pseudonymom Vulturi, ale inak o sebe odmieta podávať akékoľvek informácie. A tak sa milá Adriana ponúkne, že niečo o nej/ňom zistí a napíše o tom super článok. Nebudem prezrádzať ako dôjde k prvému stretnutiu, snáď len to, že ide o autora mužského rodu a že Adriane postupne nebude vôbec ľahostajný.

Kniha začala ako nádherný román, zasadený do prenádhernej prírody a kultúry Rumunska, pokračovala perfektným opisom návštev rôznych hradov (všetky, ktoré tu vidíte na obrázkoch), po ktorých Adrianu sprevádza tajomný autor Vulturi (v rumunčine množné číslo pre orla, teda orly) - v skutočnosti sa volá Andries. A ja som to autorke "žrala". Ak spojíte romantiku s cestopisom, zabalíte do toho trochu nadšenia, trochu krásy, trochu opisu a trochu rumunského korenia...hm, najbližšiu dovolenku budem asi vyberať ja a nebude to vôbec pri mori :-)

Ak prezradím, že v knihe nájdete aj tajomno, uvidíte duchov z dôb minulých, dokonca sa Adriana sama presunie v čase, aby pochopila prítomnosť a minulosť dokopy - máme tu román, alebo takzvanú všehochuť, z ktorej si príde každý na svoje.

Na jednej strane som z knihy nadšená, opisuje miesta ktoré som v živote nevidela, na druhej strane ma však trochu sklamala druhá časť. Chápem, že v knihách musí existovať situácia odmietania, kde hlavný hrdina posiela svoju budúcu preč, aby ju "ochránil" z nejakých divných dôvodov, ktoré jej nechce ani za toho vysvetliť a ona chuderka tápe a zožiera sa. Len v poslednú dobu sa mi zdá, že je to pomaly v každej knihe. A lezie mi to na nervy.

A taktiež mi záver pripadal trošku odfláknutý, akosi prirýchlo Andriesovi staršiemu Oriana odpustila, ja by som ho nechala dusiť ešte aspoň 4 strany. Respektíve by som si vedela predstaviť ten záver v trošku inakšom odtieni. Inak knihu hodnotím kladne, páčila sa mi a ...viete, tá dovolenka mi asi nedá dlhšiu dobu spávať...

Trailer ku knihe nájdete tuto.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára