štvrtok 21. júla 2016

Riordan Rick – Bohovia Olympu 4: Hádesov chrám

Vydal: Fragment, 2015
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 560
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Čas sa kráti… Bránu smrti, tajomný priechod medzi svetom živých a mŕtvych, ovládla Gaia so svojimi pomocníkmi. Zástupy netvorov prúdia na zem a chystajú sa prevziať vládu nad svetom.

Prídu Percy a jeho priatelia na to, ako bránu zavrieť? Dokážu sa vrátiť z hlbín Tartaru, najtemnejšej časti podsvetia, ktorému vládne boh mŕtvych Hádes? Nebude to jednoduché!

Sedem hrdinov z Proroctva musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie.

A ako to vidím ja?
Po prečítanej tretej časti som si dala pauzu, pretože Rick Riordan píše poriadne ťažké „buchly“ (toto sa knihou nedá nazvať). A okrem toho je v nich toľko akcie, že si jednoducho musíte oddýchnuť. Možno tá prestávka medzi čítaním bola pridlhá, pretože som si dosť vecí nepamätala a nadávala sama na seba, rozmýšľala a búchala sa knihou do čela. Môžete si byť istý, že takúto kolosálnu kravinu už nespravím a i keď som stihla už prečítať pár kníh, piaty diel som si pekne doniesla domov a hneď ako dočítam rozčítanú knihu, vrhnem sa na ňu. A už len táto časť hovorí za to, že štvrtá časť bola božská a ja sa neviem dočkať, ako to všetko skončí.

V štvrtej časti sa opäť stretávame s našimi polobohami, ktorí sú na výprave k Bráne smrti. Keďže Percy spadol s Annabeth do Tartaru, musia nájsť a zavrieť bránu zvnútra a zabrániť všetkým príšerám, ktoré sa tam opätovne rodia, dostať sa na povrch. Ich putovanie je veľmi ťažké, veľmi nebezpečné, avšak stretávajú na svojej púti aj zopár zaujímavých postáv, ktoré by na nich mohli byť poriadne nasraté – keby sa z nich nestali spojenci a kamaráti. A teraz POZOR – obrovský spoiler – Bob je úplne úžasná postava a dúfam, že jeho osud bude oveľa, oveľa šťastnejší, ako na konci tejto časti. Fňuk.

Ich kamaráti sa na palube vojnovej lode Argo II taktiež snažia dostať k bráne smrti a zavrieť ju zvonku. Gaia im však do cesty stavia rôzne prekážky. Nielenže na nich poľuje plno príšer, skalných obrov a iných bohov v službách Gaie, niekedy si ani sami neveria. Okrem toho ešte niektorí bojujú so sebou samými, svojimi túžbami a osobnosťami. Tiež sa veľmi veľa v tejto časti hovorí o láske. A ja im ju všetkým neskutočne prajem. Pretože, i keď niektoré dvojice nikdy nebudú spolu (nie, nie, neprezradím tú šokujúcu pravdu), iné by spolu mali byť (ani tu neprezradím, ha! – ale Leovi by som to priala :-) ).

Niektoré postavy sa mihli len okrajovo, ale aj tak stihli riadne nasrať človeka. Či už spomínaná Gaia, ktorá bola v tejto časti skôr v pozadí, ale nad takým Oktaviánom som vyriekla ortieľ a teda dúfam, že v poslednej časti dostane čo si zaslúži, inak sa fakt nahnevám. V každom prípade, dávam knihe 5 hviezdičiek, pretože celá séria je stále lepšia a lepšia. Je zaujímavá, nabitá akciou od vrchu až po spodok a nenechá vás ani deň bez toho, aby ste na ňu nemysleli.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára