streda 25. mája 2016

Wurm Monika – Pakistanská pomsta

Vydal: Motýľ, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 392
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Čo sa stane, ak jedného dňa stratíte pamäť a v hlave vám ostane absolútna tma? A čo, keď sa trezor vašich spomienok rozplynul práve v nemocničnej izbe, v ktorej ste sa zrovna prebrali? Budete veriť cudzincovi, ktorý sa z čista jasna objaví na prahu dverí a presviedča vás o tom, že je vaším snúbencom?

Hlavná hrdinka v tejto chvíli netuší, že všetko je úplne inak, ako sa na prvý pohľad zdá. Nechá sa zlákať do Londýna, kde ju pod rúškom tmy sleduje neznámy fantóm. Osud pripraví mladej spisovateľke ďalšie prekvapenie keď zisťuje, že je tehotná. Anglicko bude však len prechodnou destináciou. Pod ochrannými krídlami Shaha, vychudnutého čudáka, odlieta do Pakistanu. Ten jej vo svojej rodnej krajine zaručuje návrat zabudnutej minulosti, ktorá s Pakistanom úzko súvisí. Hneď po príchode sa všetko prudko mení, ale najviac správanie jej údajného nastávajúceho. To, že sa krásna Alexandra dostala do nebezpečenstva, zisťuje príliš neskoro.

Pri pokuse o útek opäť naďabí na drzého fantóma z Londýna, ktorý ju vie svojou trúfalosťou nielen rozzúriť, ale dokáže i rafinovane podráždiť jej zmysly. Je tento neznámy iba ďalším klamárom, alebo bude pravým kľúčom k jej minulosti? Príde na to, kto v skutočnosti stojí v úlohe pomstychtivého strašiaka, ukrývajúceho sa za presvedčivou maskou klamstiev? Nájdu hlavní hrdinovia cestu, ktorá ich i za cenu obrovských obetí opäť spojí?

A ako to vidím ja?
Opäť som natrafila na jednu z kníh, pri ktorej si užívate čítanie, ponárate sa do exotického sveta, ale na druhej strane si ťukáte po čele a vyvraciate oči do neba nad naivitou a sprostosťou hlavnej hrdinky. Pakistanská pomsta je voľné pokračovanie knihy Pakistanská princezná, respektíve jeho alternatívnym pokračovaním, ak by prvá časť neskočila „žili šťastne až do smrti“. Priznávam, prvú časť som, nečítala, ani som netušila že chytám do rúk pokračovanie, na druhej strane to vôbec nebolo podstatné, dôležité veci sa v skratke zopakujú aj v druhej knihe a čitateľ tak vie, o čo v tej prvej išlo a aký mala príbeh.

Kniha začína celkom dobre. Hlavná hrdinka sa zobudí s amnéziou ako svet, netuší kto je, kde je, ako sa tam dostala a k tomu všetkému vyfasuje aj „snúbenca“, z ktorého má rozporuplné pocity (a pri ktorých by som ja od neho utekala kade ľahšie). Nepáči sa jej, nevonia jej, dokonca sa jej hnusí, ale správa sa k nemu dobre, aby sa neurazil, lebo je snúbenec. Ako.. KLOP klop na čelo. Sem tam na ňu vybehne, hodí na ňu nenávistný pohľad, ale ona mu všetko verí – KLOP klop. Shah ju prehovorí na cestu do Londýna, vraj tam má prezentáciu knihy, a ona miesto toho, aby vyhľadala blízkych a liečila sa, ide prezentovať knihu, lebo však je spisovateľka a nič asi nie je prednejšie. Och KLOP klop... A to stále nie je koniec. Prehovorí ju na cestu do Pakistanu, aj keď ona je rozhodnutá sa s ním „rozísť“ a nikam neletieť. KLOP klop klop.

Ak si odmyslím naivitu hlavnej hrdinky a jej „ochote uveriť všetkému“, tak je kniha zaujímavá. Je v nej opis ďalekej krajiny, pri ktorom rozmýšľate, či naozaj ide o Pakistan. Je v nej láska, a pri opise Adela, budete zasnene hltať obálku knihy minimálne desať minút a predstavovať si, čo obrázok ešte neukázal. Je v nej tajomno, nenávisť, pomsta, odplata, ale aj fyzické týranie, psychopatické správanie, únos, či priateľstvo, láska a nádej. S niektorými časťami som sa síce nevedela stotožniť, pripadali mi priveľmi pritiahnuté za vlasy, ale povedzme si, kto sa správa v ťažkých chvíľach racionálne a rozumne?

Napriek všetkým mojím výhradam sa mi kniha páčila. Čítala sa ľahko, mala postupne gradujúci dej, ktorý ma napínal a stále som očakávala ako sa skončí príbeh, aké bude jeho vysvetlenie. Ak hľadáte príbeh, pri ktorom nebudete veľmi rozpitvávať konania hlavnej hrdinky, pohodíte rukou so slovami o naivnej blondýnke, je táto kniha pre vás ako stvorená.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára