utorok 22. septembra 2015

Knihobit # 2

Pamätám si svoj prvý článok na tému Knihobit. Aká som bola nadšená, v očakávaní, nedočkavá a úplne v úžase, keď som otvárala svoju prvú škatuľku. Ak si to chcete prečítať, nájdete ho tuto – Knihobit #1.

Keď som si objednávala druhú škatuľku v poradí, moje pocity sa ešte znásobili a ja som nemohla obsedieť. Túžobne som očakávala, čo za knihu mi tam pribalia, aké darčeky, aké zaujímavosti. Či naozaj uhádnu, po čom moje srdce piští, čo by som chcela, čo patrí medzi moje obľúbené žánre.

Žiaľ, nadšenie z druhého Knihobitu sa nekonalo :-( Prečo? Zistíte po prečítaní tohto článku.

Prišiel balíček veľký ako svet, a konečne v nepreliačenom, nepotrhanom, úplne zachovalom stave.
Vo vnútri vyzeralo taktiež všetko v úplnom poriadku, takže som sa vrhla na rozbaľovanie.
Ako prvá na mňa vykukla zelená sviečka s vôňou zeleného čaju. Nepoviem, vyzerá celkom pekne, ale tá vôňa... Zelený čaj samo o sebe je horký a nevonia dosť vábne, takže sviečka za ním oveľa nezaostáva a – smrdí. Poputuje niekomu ďalej. Len rozmýšľam komu, lebo ak ju darujem ako darček, každý sa pri tej vôni urazí. Jediné možné využitie ma napadá na cintoríne, a tento rok na sviatok Všetkých svätých budem asi za hviezdu, keď tam toto zapálim. A ani ten smrad tam nebude cítiť :-)

Na druhej strane, čoko-kokosky ma neskutočne potešili, celkovo keksy v takejto kombinácií milujem, takže sú odložené (ešte stále) a čakajú na nejakú špeciálnu príležitosť.

Ďalší nádherný plagát a aj tento ma veľmi potešil. Plagáty s knihami, knižnými citátmi a podobnými kniho-vecami môžem.
Časopis 100+1 neurazí, a ponúka naozaj všelijaké zaujímavosti, takže si prišiel na svoje aj manžel. Záložka s rukou je fajn, ale na môj vkus je dosť hrubá. Celkovo mám averziu voči hrubší veciam, ktoré by som mala vkladať do kníh, mám pocit, že tým knihu poškodím, takže toto ako záložku asi používať nebudem. Zľavové poukážky síce nevyužijem, ale použijem ako záložky (lebo tých potrebujem naozaj enormné množstvo) a objavila som aj jedinú záložku (mohlo by ich byť viac).
Osobný dopis je fajn, ale oveľa viac sa mi páčila správa od samotného spisovateľa. Pri tejto knihe to ale nebolo možné – vysvetlenie nižšie.
No a dostávam sa k samotnej knihe, ktorá je pre mňa absolútnym sklamaním. A to z viacerých dôvodov:
1. V liste na mňa hneď na začiatku vybehla veta – Podľa tvojich preferencií sme ti zvolili hororovou klasiku... Horor? Ja? Však tam taká kolónka ani nebola. Ako môžete vidieť hore, mám tam zaškrtnuté – fantasy, sci-fi, romantika, young-adult. Teda, čítam romantické upíriny, zamilované young adult knihy, dystópie, vlkolaviny a podobné žánre, ale horor určite nie! Kde tam preboha vidíte horor?

2. Pri registrovaní, na mňa hneď na úvodnej stránke vybehla táto veta: „Vybíráme pečlivě jen nové a opravdu kvalitní tituly.“ Z toho som dedukovala, že naozaj pôjde o novinky, nových spisovateľov a nepríde mi nejaký Pán prsteňov v novom šate, alebo nebodaj sci-fi kniha od Clarkeho a podobne. Nuž, parádne som sa splietla. Daná kniha vyšla totiž pred 55 rokmi!! Wtf? To si robíte srandu? Ako chápem, že je to „novinka“ u nás, keďže u nás ešte nikdy nevyšla, ale starotina vo svete. A je predpoklad, že som danú knihu už možno čítala, alebo o nej počula, ale podľa mňa určite nepatrí medzi „nové knihy“.

3. Kniha sa volá Dum na kopci. Možno ma niekto ukameňujete, ale toto je kniha, ktorú by som si určite nekúpila, nechcela ju a ani sa na ňu nepozrela. Prečítala som prvé 3 strany a kniha letela... Nemá to moderný jazyk, nemá to chytľavosť, nemá to nič. A ak je toto „kvalita“, tak vďaka, ale radšej chcem tú „nekvalitu“ ktorú číta miliarda ľudí vo svete na štýl Twilight a podobne.

Pre mňa týmto knihobit skončil, a to som sa na neho naozaj tešila. Chápem, že je to o tom, čo v tej krabici nájdem, ale toto bol podľa mňa poriadny výstrel vedľa a ak by bola možnosť, okamžite krabicu vraciam späť. Žiaľ, môžem len skonštatovať, že som prišla o 22€, ktoré som mohla minúť na iné, pre mňa atraktívnejšie knihy.

Knihobitovi želám aj napriek tomu úspech a šťastných čitateľov, ja si radšej budem kupovať to, čo sa mi naozaj páči a pôjdem radšej na istotu (aj bez tých darčekov), ale určite budem spokojnejšia :-) Napísanie tohto článku mi trvalo vyše mesiaca, pretože som najprv musela to sklamanie predýchať, potom rozdýchať tú naštvanosť a nakoniec ešte dodýchať sa k presvedčeniu, že aj negatívna skúsenosť má svoje opodstatnenie a ostatní kupujúci by o nej mali vedieť.

1 komentár:

  1. Skvělý článek.:)
    Já jsem to, že si tento balíček objednám, už zvažovala, ale došla jsem k závěru, že si radši koupím nějakou knihu v obchodě. A vzhledem k tomu, že teď šetřím na foťák a mám na to sestavený i plán, který by mi koupě tohoto balíčku narušila, to v nejbližší době objednávat nehodlám. :)
    Kdybych dostala tuto knihu, myslím, že by má reakce byla naprosto stejná. :)
    http://adiethereader.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť