nedeľa 25. januára 2015

Kardošová Barbora - Vydať sa a zomrieť

Vydal: Slovart, 2011
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 188
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Čo sa stane, ak jedna sestra zo Slovenska príde navštíviť druhú sestru žijúcu v Austrálii v prípade, že jedna z nich hľadá lásku a druhá pomstu? Vznikne niekoľko šialených plánov a niekoľko ešte šialenejších spôsobov, ako ich uskutočniť. Pretože láska musí byť horúca, pomsta studená, ale pokojne aj naopak, lebo, ako hovorí domorodá Ebba, keď ti je muž neverný, máš len dve možnosti - nevšímať si to, alebo ho zabiť. Román o sesterskej láske plný humoru, odvahy a chuti žiť. Pre všetkých, ktorí nepotrebujú ku šťastiu vždy len tradičné riešenia a pokojne by sa nechali odfotiť aj s Russelom Croweom na titulku bulváru. Lebo žijeme len raz.


A ako to vidím ja?
Nemám rada knihy slovenských autoriek (na rozdiel od mojej mamy, ktorá ich hlce zaradom). Pripadajú mi na jedno kopyto, respektíve mám pocit, že niektoré spisovateľky sa po 5 knihe začínajú opakovať a že čítam stále o tom istom len s inými menami hlavných hrdinov. Aj táto kniha ma síce zaujala anotáciou, ale zapadala prachom na poličke, pretože...no slovenská autorka. Mala však príliš pekný obal na to, aby išla bez prečítania odpočívať k mojej mame. A som rada že na mňa počkala.

Čo sa stane ak vás opustí muž? Pre väčšinu slovenských žien finančná katastrofa, pretože povedzme si pravdu, hlavnými nosičmi peňazí do domácnosti sú muži. A ak máte 3 deti a ste bez roboty... Ak je to kvôli mladej, sexy a o pár desiatok rokov mladšej žene, tak nastávajú u vás psychické problémy spojené s prejedaním sa čokoládou, trúchlením, samodekštrukciou (česť výnimkám, ktoré idú rovno odtučňovať). A ak ste tisícky kilometrov od rodnej hrude (rozumej diaľka ako medzi Austráliou a Slovenskom), tak nastáva medzinárodná katastrofa krížená so slučkou obesenca.

Hlavná hrdinka však je - ako sa hovorí - žena do koča aj do voza a teda vôbec nemá v úmysle trúchliť, či len tak založiť ruky. Napíše si zoznam 10 želaní, ktoré si splní aj keby mala pri tom umrieť a zavolá si na pomoc svoju sestru. Keďže sú uvedené na zadnej strane knihy a voľne prístupné na googli, nič sa nestane ak zopár vypíšem aj sem. Napr.:

1. Peniaze, ktoré si Fredy odkladal na motorku mám pri sebe. Kúpim si tú motorku. A keď prídeš, vyrazíme na výlet. Len my dve.

5. Dám sa ostrihať tak, ako to Fredy nikdy nechcel a kúpim si tie šaty s veľkým výstrihom, čo sa mu nepáčili.

7. Spálim Fredyho značkové oblečenie, na ktorom si tak zakladal...

Och, tá ženská je bomba. A bomba je aj tá spisovateľka (rozumej Barbora Kardošová), ktorú to napadlo. Kniha bola veselá, ale i smutná, nasmiala som sa na nej, ale i zamyslela a jednoducho mala všetko to, čo som zatiaľ v nijakej inej knihe od slovenskej autorky nenašla :-)

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára