streda 28. októbra 2015

Baddiel David - Rodičovňa

(Vyber si perfektnú mamku a ocka)

Vydal: Albatros, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 256
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Už ste si niekedy želali, aby ste mohli vymeniť svojich rodičov za iných? Nech sa páči – vyberte si perfektnú mamku a ocka!

Keď Barry tretíkrát vysloví želanie „Prajem si lepších rodičov!“, odrazu sa celá miestnosť začne triasť... Barry Bennett neznáša svoje meno, no v skutočnosti je to len jeden z bodov v jeho obsiahlom zozname vecí, za ktoré viní svojich rodičov. Podľa neho sú ešte aj nudní a stále sú unavení.

Existuje však svet – a vôbec nie ďaleko od toho nášho, v ktorom rodičia vlastné deti nemajú. V tomto svete si deti svojich rodičov môžu samy vybrať. Barrymu to pripadá ako sen, no ako sa ukáže, nič nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá...

A ako to vidím ja?
Ak sa nachádzate v rodine, kde je 2 a viac detí, často bojujete so svojou vlastnou žiarlivosťou. Nemá mamka radšej druhého súrodenca ako mňa? Nevšíma si ma otec menej? Uprednostňuje babka iného? Porozpráva sa dedo viac s iným súrodencom ako so mnou? Nie som náhodou chudáčik utlačovaný, prehliadaný, sám, nepochopený, a za všetko skritizovaný? Ak ste si to niekto niekedy mysleli, vitajte v súrodeneckom svete. A ak máte nielen jedného súrodenca (brata, sestru) s ktorým sa se-tam dá aj podeliť, ale vyfasovali ste tých súrodencov rovno celú kopu...ach jaj, nezávidím vám.

Takto nejako sa cíti aj Barry, ktorý má sestry-dvojičky, ale odmieta ich uznať ako sestry, volá ich SE - sesterská entita, keďže dopĺňajú jedna druhú a sám im niekedy nerozumie. Mama s otcom sú podľa neho stále unavený, a nedovolia mu to, čo by chcel, a navyše mu dali hrozné meno. A keďže sa blíži oslava jeho narodenín, tak rád by ju mal podľa seba. Lenže... Jeho rodičia nezdieľajú jeho nadšenie. A tak si Barry napíše zoznam:




VECI, KTORÉ VYČÍTAM SVOJIM RODIČOM:
1. Sú nudní.
2. Dali mi meno Barry.
3. Sú jednostaj unavení.
4. Nedovolia mi hrať sa počítačové hry.
5. Nekupujú mi žiadne počítačové hry ani obliečky s Lionelom Messim.
6. Sú HROZNE, HROZNE, HROZNE prísni.
7. Sú vždy OMNOHO milší k SE ako ku mne.
8. Nie sú úžasní ani slávni a vôbec nepripomínajú tých skvelých rodičov,
o ktorých sa dá dočítať v maminých časopisoch.
9. Sú chudobní.
10. NIKDY MI NEPRAVILI SUPERSKVELÚ NARODENINOVÚ OSLAVU.

Potom už to naberá rýchly spád, keď sa Barry prenesie do iného sveta, v ktorom si deti vyberajú svojich rodičov. A keďže to musia stihnúť do 10 narodenín, má Barry len 5 dní na to, aby si vybral tých správnych. V niektorých častiach mi táto knižka pripomínala knihu Gabiky Futovej – Hľadám lepšiu mamu. Avšak, Gabikina kniha je skôr pre mladšie dievčatá, a túto knihu si naozaj môžu prečítať chlapci od 9 rokov vyššie.

Za seba knihu odporúčam, pobaví, ale na druhej strane, treba pri nej aj porozmýšľať. A myslím si, že dá deťom správny pohľad na to, aký tí rodičia naozaj sú a že ich majú radi. Samozrejme je to kniha aj pre rodičov, niekedy by sme si naozaj mali vstúpiť do svedomia a netrvať striktne na pravidlách a držať sa peňazí. Lebo detstvo našich detí je naozaj krátke a nedá sa dokúpiť ďalší čas.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

2 komentáre:

  1. Dadi, toto máš kúpené pre malého?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miška, nie, toto sme dostali teraz do knižnice v novej zásielke, tak som sa vrhla na knihy najprv ja :-D

      Odstrániť