nedeľa 18. januára 2015

Kinskofer Lotte - Černý sníh

Vydalo: Nakladatelství Fragment s.r.o., 2012
Brožovaná väzba
Počet strán: 184
Jazyk: český

Anotácia: Kdo je ve skutečnosti pachatel a kdo oběť? Nikdy nedej na první dojem, zdání klame... Lařin bratr Simon zmizel beze stopy. Nikdo netuší proč. Policie nemá pro jeho zmizení žádné vysvětlení. Lara se proto rozhodne pátrat na vlastní pěst... Věci, které postupně vyplouvají na povrch, se k Simonovi vůbec nehodí. Ve městečku se začinají šířit divoké řeči a spekulace o násilí, vydírání a mučení. Je Simon opravdu oběť? Jakou děsivou pravdu odhalí pátrání?


A ako to vidím ja?
Ak sa vám nevráti domov a zmizne 15-ročné dieťa (áno, je to síce tínedžer, ale ešte nie dospelý, takže pre mňa dieťa), nastane v rodine absolútny útlm. Život sa delí na to čo bolo predtým a to, čo bolo potom. Všetko zastane, všetko sa pokazí. Avšak v novinách vidno rodičov,ktorí dúfajú, rodičov, ktorí hľadajú, rodičov ktorí sa nejako snažia nájsť hocičo, hoci len malú smietku... V knihe sa to dialo 2-3 dni, potom rodičia rezignovali. Nenašla som nikde, či je autorka matkou, ale vzhľadom na jej rok narodenia a knihám, ktoré píše pre deti a mládež tipujem že áno. Ako matka malého dieťaťa tak trošku neviem pochopiť, že rodičom Simona darovala v knihe takú krátku dobu na hľadanie svojho dieťaťa. Ja by som prehľadala celý svet, obišla by som všetky väčšie mestá v dosahu, rozvešala plagáty, ponúkla odmenu, zapojila internet... Tu - nebolo nič, len letargia a čakanie na...ani neviem na čo. Zázrak? Možno v takýchto prípadoch sem-tam nejaký príde, ale ak čítate tlač a sledujete správy, tak vás napadne, že zázraky sa v dnešnej dobe už asi minuli. Žiaľ.

Páčia sa mi knihy, v ktorých ak autori o niečom píšu, tak si najprv preštudujú niečo o danej problematike, prípadne sa snažia načrtnúť aspoň aký-taký "všeobecne správny" základ, kde logika jednoducho nepustí. V tejto knihe bolo všetko nemastno-neslano pozliepané dohromady. Cez ne-efektívno, ne-aktívno, čudné vyšetrovanie polície, divnú všeobecnú mlčanlivosť blízkych kamarátov (nepovedzte mi že mladí nie sú ukecaní ako staré baby na trhu) a celkový môj negatívny dojem z hlavnej hrdinky Lary.

Hm, tá baba by potrebovala poriadne po držke. Chápem že bola zamilovaná, však aj ja som v 17-tich bola poriadne zaláskovaná, a verila som že je to tá prvá veľká láska až...navždy, ale určite som sa nesprávala ako nemysliaco-nechodiaca bytosť závislá na každom priateľov kroku = geste = slove = správe. Inak celkovo mám dojem, že knižné hrdinky sú nereálne bytosti, nie je možné aby všetky do jednej (česť pár výnimkám) boli "ľompy" na druhú (ľompa = vo východniarskom žargóne osoba bez IQ).
Pri tvrdej výchove môjho otca (vojenský výcvik by sa mohol schovať) by som si to ani nemohla dovoliť, nevraviac o tom, že ak by som v tom čase doviedla priateľa domov, asi by som dostala zákaz vychádzok na celý zbytok svojho života. A dovoliť 17-ročnej dcére, aby si vodila domov priateľa a nechala ho prespávať vo svojej posteli - hm, zatiaľ mám syna, ale ak sa mi jedného dňa narodí dcéra, budem aplikovať otcovu vojenčinu :)

Čo mi na tejto knihe vadilo najviac?
Na obálke je pekná červená machuľa s textom: "Zločin - Nevhodné do 15 let!" Vie mi niekto vysvetliť prečo? V celej knihe nebol jediný sexuálny akt, žiadne mučenie, žiadne šikanovanie, proste nič. V nemeckej literatúre je táto kniha zaradená do kategórie Pre mládež, teda pre vek 11-16 rokov. Osobne by som ju dala prečítať 13-14 ročným s poznámkou = Aby ste vedeli, čo by ste nikdy robiť nemali!

Moje hodnotenie: (Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára