sobota 5. marca 2016

Unboxing # 25

Po mesiaci a niečo opäť pridávam Unboxing, alebo knižnú rozbaľovačku. Nie preto, aby ste videli, koľko nových kníh som zase naobjednávala. Alebo že sa neviem odtrhnúť a že ak mám hoci len 2€, už pozerám kde by som ich minula. Áno, väčšinou to tak je (som hrozná, to už viem :-) )
Avšak teraz je rozbaľovačka iná. Iná v tom, že „konečne“ (!!!) sa mi podarilo zohnať pre mňa jednu vzácnu knihu, ktorá nielen že je vypredaná, ale v čase, keď sa dala kúpiť bola hrozne drahá. A ja ju mám za polovicu aj s poštou z Čiech. Och, och, urobila som si predčasné narodeniny.
Balíček bol neskutočne prácne a vrstvovito zabalený. Pod vrchným pevným obalom ( z ktorého sa vykľul plagát na Tasemnice), bola polovica lidláckeho letáku. Pod ním kartónová škatuľa. A pod škatuľou druhá polovica letáku z Lidla.
Zo skoro pol kilovej kopy baliaceho materiálu na mňa konečne vykukla. Áno. Ona. Moja nádherná nová kniha o Marilyn Monroe.
Ricci Stefania - Marilyn - anotácia:
Monografie je poctou Marilyn u příležitosti 50. výročí její smrti. Je plodem pečlivého výzkumu editorů Stefanie Ricci a Sergia Risaliti i Museo Salvatore Ferragamo. Představují se v ní fotografie, oděvy, obuv a některé osobní věci této filmové hvězdy spolu s důležitými dokumenty odhalujícími její složitou osobnost. Pozoruhodná série snímků Marilyn v každodenním životě je porovnána se silou archetypu a trvající legendou, jejíž velikost nejspíše spočívá v ambivalentní povaze této ženské ikony a postavy popkultury. Na základě studia pramenů a bulvárních informací se autoři pokusili interpretovat pozoruhodnou genezi některých proslulých uměleckých fotografií (Beaton, Stern, Barris, Greene), které Marilyn zachycují v "klasických" pózách. Současně tyto portréty srovnávají s některými nejslavnějšími uměleckými díly minulosti, v nichž lze najít tytéž pózy a výrazy.
Mimochodom, Marilyn nebola žiadna peroxidová bábika. Náhodou bola veľká knihomoľka a prečítala vraj toho naozaj veľa :-D
Poznáte túto knihu? Máte obľúbených hercov, spevákov, či iné známe osobnosti, ktorých životopisy zbierate? Dajte mi o sebe vedieť.

1 komentár:

  1. Knihu jsem nečetla, ale určitě bude moc zajímavá :) Jsem ráda, že se ti ji podařilo sehnat, jednou za čas si člověk musí udělat radost :)

    OdpovedaťOdstrániť