streda 25. novembra 2015

Suzuma Tabitha - Zakázaná láska

Vydal: Slovart, 2015
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 272
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Ona je krásna a talentovaná. A má sladkých šestnásť. On má sedemnásť a pred sebou skvelú budúcnosť. Lenže sa do seba zamilovali. A... sú súrodenci.

Sedemnásťročný Lochan a šestnásťročná Maya si vždy pripadali viac ako najlepší kamaráti než brat a sestra. Keď sa na nich matka-alkoholička vykašľala, museli rýchlo dospieť, postaviť sa na vlastné nohy a postarať sa o svojich troch mladších súrodencov. Starostlivosť o malé deti, každodenný boj o prežitie i neustále chodenie do školy ich však zblížilo – väčšmi než je pre súrodencov zvyčajné. Až sa napokon do seba zamilovali. Nezáväzný flirt prerástol do spaľujúcej lásky nevedno ako. Lochan a Maya sú si vedomí, že ich vzťah je nevhodný, nesprávny a nemôže za žiadnych okolností pretrvať. No ako sa môžu priečiť niečomu, pri čom cítia, že to tak má byť? Isté je len jedno, láska tak spaľujúca nemôže mať šťastný koniec.

A ako to vidím ja?
Uff. Pravdu povediac som pri tejto knihe dosť rozmýšľala, aké jej dať hodnotenie. Respektíve, ako to hodnotenie napísať. Kniha nebola zlá, ale pre mňa nebola ani dobrá. Keď odhliadnem od toho, že sa naozaj zaoberala dosť vážnou témou, ako je incest medzi pokrvnými súrodencami, mohla byť vcelku dobrá. Síce trochu nudná, ale dobrá.

Čo mi na nej vadilo? Tých vecí bolo viac.
POZOR – nasledujúce riadky môžu obsahovať spoiler (žiaľ neviem sa mu vyhnúť, ak chcem vysvetliť môj názor):

- Lochan s Mayou mi prišli ako normálny, obyčajný súrodenci s „besnou“ matkou, ktorá na nich nechala starostlivosť o mladších súrodencov. Potiaľto to bolo ok. Boli najlepší kamaráti, skoro rodičia, ale nikde nebol ani náznak, že by to mohlo byť inak. Povedzme si, takýchto prípadov súrodenecko-rodičovských starostí majú na svete viacerí. Žiaľ je to tak. Avšak neznamená to, že sa tieto súrodenecké dvojice na základe tejto „starostlivosti“ do seba hneď zamilujú. Tu mi to prišlo trochu násilne natlačené.

- Vysvetľovania typu – nikdy sme neboli brat a sestra, boli sme najlepší kamaráti, niečo viac, samozrejme že sme sa do seba zamilovali. Hm... To znamená, že ja som ešte stále zamilovaná do mojich najlepších kamarátov - Iva, Tomiho, Janka, bratranca Milana už ani nepočítam (však čo, že rodina, je tam toho nie?). Prosím Vás, toto akože niekto žral a uveril tomu??

- Výhovorky. Kapitola samá o sebe. Nemôžeme= Môžeme. Je to zlé = Je to prirodzené. Čo povedia ľudia = Kašľať na nich. A tak dookola. Neviem, či som až taký puritán, ale jednoducho si myslím, že ak v nejakej spoločnosti existujú nejaké morálne zákony, tak tam asi nie sú nadarmo.

O tom potom, že starí Egypťania sa brali medzi sebou, súložili s kým prišlo a pozrime sa, ako dopadla celá ich civilizácia. Po všetkých negatívach však musím pripočítať aj plus - dávam ho spisovateľke za záver knihy. Povedzme si rovno, napísať knihu o inceste, dať do nej aj sexuálny styk (ktorý je trestný medzi blízkymi osobami) a napísať – žili šťastne až do smrti, by bolo trestné asi aj pre ňu :-)

V každom prípade ide o knihu, ktorá tu ešte nebola, ktorá si vybrala naozaj vážnu a ťažkú tému a odhliadnuc od toho, že mi sem-tam išla na nervy, sa čítať dala. Svojich priaznivcov si určite nájde, čo sa týka mňa, ja si nabudúce radšej prečítam inú romantiku, ktorá ma viac zaujme.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára