štvrtok 5. februára 2015

Iles Greg - Najdlhší deň

Vydal: Ikar, 2002
Väzba pevná s prebalom
Počet strán: 317
Jazyk: slovenský

Anotácia:
Will, Karen a Abby Jenningsovci sú obrazom ideálnej rodiny, navyše majú krásny dom a sú veľmi bohatí. Ich šťastie však naruší banda únoscov detí, ktorá už uskutočnila päť úspešných akcií, keď únoscovia dostali peniaze a na verejnosť nič nepreniklo. Každá operácia gangu je presne rozvrhnutá do dvadsiatich štyroch hodín. Šéf bandy Joe si vybral Jenningsovcov, pretože sa nazdáva, že Will je ako lekár zodpovedný za smrť jeho matky. Tentoraz však vstúpia do hry nepredvídané okolnosti.

A ako to vidím ja?
Predstavte si, že vašu rodinu rozdelia. Otec, matka i dieťa sú izolovaní a trávia 24 hodín s jedným z troch únoscov. Pre mňa úplná katastrofa, ak by som nevedela kde a s kým je moje dieťa. Najmä, ak každý z troch únoscov je prípad sám osebe. A každý z nich má svoju úlohu, ktorú hrá viac-menej mimo vopred dohodnutého scenára.

Môžete sa spoľahnúť, že bývalá šľapka nezvedie a nezastrelí vášho muža? Ak ste tisíce kilometrov od rodiny a v hoteli vás stráži ženská, evidentne ľahších mravov a s pištoľou v ruke, tiež by vám nebolo všetko jedno. A ak má nezmyselné požiadavky, či príkazy, alebo provokuje jedna radosť, je naozaj ťažké odolať.

Čo keď násilný Joe ublíži vašej žene tak, ako len chlap môže najviac ublížiť žene? Je rozdiel, ak niekto unesie vaše dieťa a žiada peniaze. Ak vám navyše šibrinkuje s pištoľou pri hlave a žiada "služby" navyše, je viac ako isté že pozretím a nechytaním sa to neskončí.

Dokáže sa retardovaný chlap postarať o malé dieťa a neublížiť mu? A ak je to dieťa diabetik na inzulíne? V prvom prípade si myslím, že každý uzná že je to možné, v druhom prípade... No, takto. Máme v rodine diabetičku, a teda uháňať v aute za záchrankou, lebo upadla pomaly do kómy z nízkej hladiny cukru neželám nikomu. U mladých ľudí je hlavné riziko kolísavá hladina cukru, raz vystúpi vysoko, raz nízko a inzulín v pravidelných dávkach je životne dôležitý, stačí omeškanie o hodinku-dve a je obrovský problém.

Kniha bola nesmierne pútavá, od začiatku, až do konca som bola v napätí, ako to všetko dopadne. Keď som si myslela, že konečne sa to k niečomu zvrtlo, stále nastal nejaký zvrat, niečo, čo priťažilo hlavným hrdinom, i keď trošku šťastia im predsa len prialo. A aké poučenie z celej knihy plynie? Jednoducho, nikdy nepodceňuje rodičovskú, súdržnú lásku k sebe navzájom a hlavne k lásku k svojmu dieťaťu. Táto láska prekoná všetko zlé :-)

Zaujímavosti:
Mimochodom podľa knihy bol natočený film 24 hodín v hlavnej role s Charlize Theron a Kevinom Baconom.
V knihe aj v pôvodnej verzii scenára bola Abby diabetička, ale v rovnakom roku se objavil film Úkryt (2002), v ktorom bola jedna z hlavných postav tiež diabetička, takže nakoniec bola Abby zmenena na astmatičku.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára