sobota 8. augusta 2015

Simukka Salla - Lumikki Andersson 2: Bíla jako sníh

Vydal: Egmont ČR, 2014
Väzba pevná bez prebalu
Počet strán: 196
Jazyk: český

Anotácia:
Bílá jako sníh je druhý díl úspěšné trilogie o svéhlavé mladé dívce Lumikki Anderssonové. Hrdinka se tentokrát vydává do horké letní Prahy, aby si po dramatických událostech odpočinula a mohla být chvíli sama.
Poklidný začátek příjemného výletu však vezme za své, když Lumikki kontaktuje velmi zvláštní dívka, která tvrdí, že je její sestrou. Lumikki při pátrání po rodinném tajemství odhalí nevybíravé praktiky jedné mediální společnosti a dostane se k tajemné sektě, která se ukáže jako neobyčejně nebezpečná. Lumikki hrozí smrt.
A nejen jí.
Aby Lumikki dokázala zvrátit tragédii, je i tentokrát nucena přehodnotit své zásady a především najít odpověď na zásadní otázku, komu se dá věřit a komu ne.

A ako to vidím ja?
Dej prvej knihy – prvého dielu sa odohrával v časovom rozpätí 6 dní. Druhý diel za ním nezaostáva, dokonca je rýchlejší a kratší. Časovo ohraničuje 5 dní, od 16.júna do 20.júna. Tak ako prvý diel sa odohrával v krutej zime a číslovka -28 stupňov sa spomínala dosť často, čo ma zaháňalo do postele a k teplému čaju, druhý diel tejto série sa odohráva v lete, v Prahe a v horúčavách, v tomto prípade +28 stupňov. Čo pri daných horúčavách +33 stupňov vonku a +29 stupňov v byte pri zapnutom ventilátore je teda zase na draka a ja zdochýnam pri studenom radleri a spomínanom veternom „osviežení“ skoro skapíňajúceho ventilátora. A

A začínam sa báť, koľko že to stupňov sa bude skloňovať v treťom diely. Ale poďme k deju. Lumikki si užíva prázdniny a celkom obyčajne sa hrá na turistku, obdivujúcu Prahu a jej históriu. Môžem potvrdiť, tiež som tento rok navštívila Prahu a toto mesto za to naozaj stojí. Je prekrásne celou svojou históriou, kultúrou, a všetkými tými ľuďmi, ktorí sa cez ňu premelú. Celkom obyčajne sa Lumikki prihovorí dievčina, Lenka, ktorá ju úplne šokuje prehlásením, že je jej sestra.

Lumikki sa to na jednej strane nezdá, na strane druhej si však vybavuje spomienky na staršie dievčatko, s ktorým sa hrávala, s ktorým mala tajomstvá a ktoré jedného dňa zmizlo. Lenka sa jej zdá ustráchaná, bledá, akoby žila celkom mimo reality, a tiež podivne nábožensky sfanatizovaná. Do domu, v ktorom žije ju nepustia, ale to by nebola Lumikki, aby sa nezapojila do „pátrania“ na vlastnú päsť a neozrejmila, čo sa to vlastne v tom dome deje, čo za ľudia tam žijú a kto je to vlastne Lenka.

Kniha sa čítala celkom rýchlo, aj keď niektoré časti ma nudili. Skoro celú jednu kapitolu Lumikki spomína na svoju veľkú lásku (v prvej knihe bolo len naznačené že ide o dievča), tu už má meno Liekki, alebo originálne Laura a nakoniec ide o chlapca v dievčenskom tele, ktorý plánuje svoju fyzickú premenu. A preto Lumikki opustí. Trochu som na vážkach. Je Lumikki lesba, alebo bisexuálka? Netuším.

Zaoberá sa tiež svojou prežitou šikanou, aj keď už bolo podľa mňa všetko povedané v prvej časti. Opakovanie je síce matkou múdrosti, ale načo čítať zase to isté? Nechcem prezrádzať o čo vlastne v tom dome išlo, ale zarazili ma totálne nelogické správania ľudí. Ľudia v dome mali doslova vymyté mozgy a aj keď to vyzeralo, že Lenka sa vzprieča, aj tak ich nasledovala. Novinár, ktorí o tom chcel napísať článok nikomu neveril, ale Lumikki si pomaly hneď nasťahoval domov. Niektoré časti mi pripadali rýchlo ukončené, alebo bez ladu a skladu = hlavne že sa niečo deje a ide to v jednej línií, zachovajme rozsah 5 dní a skráťme knihu... Pre mňa bol tento diel podstatne slabší ako ten prvý, mal málo akcie, málo deja, aj keď Lumikki mi tu pripadala predsa len trochu vyzretejšia a viac vyjadrujúca svoj názor.

Moje hodnotenie:
(Stupnica: 1 - odpad, nedočítala som, 2 - nič moc, len som to prečítala, ale nič mi kniha nedala 3 - celkom fajn, taký priemer, 4 - zaujímavá kniha, určité časti vo mne rezonujú, 5 - wau, túto knihu milujem, 1/2 hviezdičky pridávam ak sa neviem rozhodnúť medzi dvoma hodnoteniami)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára